Honda VFR 86-89
Fra : brobaek

Dato : 28-05-04 11:40

Da jeg er lidt på udkig efter en VFR750F, og min SU + T&S sætter en
økonomisk top, er jeg lidt nysgerrig efter forskellen på 80'er modellerne.

Prismæssigt er de ret ens, men er der sket
ændringer/forbedringer(/forværringer) i perioden 86-89 ?

Den eneste ændring jeg har hørt om, er at vindskærmen kan justeres lidt
op/ned på 89'erne...

/Martin

Fra : flemsus

Dato : 28-05-04 11:49

"brobaek" <martinnews@browi.dk> wrote in message
> [...]
> ændringer/forbedringer(/forværringer) i perioden 86-89 ?
>
> Den eneste ændring jeg har hørt om, er at vindskærmen kan justeres

På 87' er der ændret lidt på el i forhold til 86'. På 88-89 er man gået over
til 17" for og bag + små ændringer på kåbe. Det er det jeg lige kan huske på
stående fod. Måske du kan finde mere inde på : http://www.vfr.dk/
--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Anders Thorup

Dato : 28-05-04 13:16

brobaek wrote:
> [...]
> ændringer/forbedringer(/forværringer) i perioden 86-89 ?
>
> Den eneste ændring jeg har hørt om, er at vindskærmen kan justeres

86-87 er ens

88-89 er blevet opdateret på en række punkter:

17" hjul både for og bag (før var det 16" for, og 18" bag)
Fodhvilerkonsol til passager er lavet i aluminium, istedet for stål.
Kåbe er blevet 4-delt istedet for 3-delt.
Forbremser er vokset til 296mm istedet for 276mm
Tændingsboksen, er opdateret og blevet mindre, der er kommet sikring til
sidestøtteben, så motoren går ud hvis man forsøger at køre med det slået ud.
Instrumentpanelet er opdateret med benzinmåler og ur. (Før var der bare en
advarsels-lampe for benzin)
Styret er lidt anderledes designet(uden reel betydning).
Forgaflen er blevet 4mm tykkere for øget stabilitet.

Det tror jeg var det. Det lyder som meget, men hellere købe en pæn 86'er,
end en "grim" 88'er.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : brobaek

Dato : 28-05-04 13:44

Anders Thorup wrote:
> Det tror jeg var det. Det lyder som meget, men hellere købe en pæn
> 86'er, end en "grim" 88'er.

Tak for listen...

Enig, men siden jeg alligevel satser på at lede på det tyske marked, hvor
udvalget er større, vil jeg nok (primært af hensyn til dæk) lede efter en
88'er. Af en eller anden grund "hopper" afgiften på 89'erne med 3-4000 ifl.
T&S hjemmeside ift. 88'erne.

Prisforskellen dernede på 86'ere og 88'ere er nok ikke så stor... Men klart,
de forskelle du nævner vil da på ingen må afskrække mig fra en 86'er...

Et lille ekstra-sp. Mange er jo hvide, hvilket jeg først syntes var grimt...
Men enten gør "kærlighed blind" eller også skal man lige vænne sig til
farven (og gentage højt mange gange - "det ligner, men er ikke en
politi-bmw"), for ihvertfald syntes jeg nu de er umodelig pæne...
Men, er de sværere at holde "rene" end farvede cykler ?

/Martin

Fra : Armand

Dato : 28-05-04 18:15

brobaek <martinnews@browi.dk> skrev i en

> [...]
> farven (og gentage højt mange gange - "det ligner, men er ikke en
> politi-bmw"), for ihvertfald syntes jeg nu de er umodelig pæne...

"Hvid"?
Gå lige lidt tættere på den næste du kommer i nærheden af: Man finder nu
ikke nogen af etatens BMW'ere der er malet med så flot en perlemors-lak som
VFR'eren.

--
Armand.

Fra : brobaek

Dato : 28-05-04 19:16

Armand wrote:
> [...]
> Gå lige lidt tættere på den næste du kommer i nærheden af: Man finder
> nu ikke nogen af etatens BMW'ere der er malet med så flot en

Armand, du ved nok, vi mænd kalder hvid for hvis og lyserød for lyserød...
Farveskalen er ligesom gamle computer-skærme kun opdelt i 16 forskellige

Men bortset fra dette er jeg helt enig - de har nemlig en utrolig flot
"perlemors-lak"

/Martin - som alligevel glæder sig meget til at komme tæt på den næste
"hvide", jeg falder over...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-05-04 20:33

"brobaek" <martinnews@browi.dk> writes:

> /Martin - som alligevel glæder sig meget til at komme tæt på den næste
> "hvide", jeg falder over...

Er du ikke tæt nok på, hvis du ligefrem er faldet over den?

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*