/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GPZ 500S uden liv
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 28-05-04 10:16

Hmm..

Kørte mig en tur igår, og det hele gik fint de første 50km.
Men pludselig kommer der en lille skratte lyd og cyklen dør... Indtil da
havde jeg holdt en konstant hastighed på 90km/t.
Trækker cyklen ind til siden, og forsøger at starte den. Men den vil ikke
trække starteren rundt - den klikker bare. Desuden kan jeg ikke få den i
andet end frigear og 1. gear.
Lånte en trailer af Special MC i Aalborg (tak!), og fik cyklen hjem. Sat
opladeren på batteriet , og fik det ladet op over natten. Prøver så igen at
starte. Den trækker motoren rundt 4-6 gange, i langsomt tempo, og så kan den
ikke mere.
Ledningen til pluspolen bliver dejlig varm, og på et tidspunkt kunne man ane
lidt røg, så jeg stoppede straks med startforsøget.

Er der nogle med bud på , hvad der kan være galt?
Strømproblem, defekt gearkasse, eller noget andet?
Har tænkt mig at tage tændrørene ud for at se om motoren så kan turnes uden
problemer. Det frasortere motorhavari .



--
Thomas Buus
GPZ 500
Polini 911
t-buusSLET@stofanet.dk



 
 
Palle (28-05-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 28-05-04 14:24

> Den trækker motoren rundt 4-6 gange, i langsomt tempo, og så kan den
> ikke mere.

Har du noget olie på den motor ???
Det lyder ikke helt godt...

Palle - Daytona





Thomas Buus Andersen (28-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 28-05-04 14:40

Palle wrote:
>> Den trækker motoren rundt 4-6 gange, i langsomt tempo, og så kan den
>> ikke mere.
>
> Har du noget olie på den motor ???
> Det lyder ikke helt godt...

Yes, Der er olie på den. Ingen smalle steder der.

>
> Palle - Daytona
Thomas



Armand (28-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-05-04 18:14


Thomas Buus Andersen <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en
news:40b70341$0$18660$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hmm..
>
> Kørte mig en tur igår, og det hele gik fint de første 50km.
> Men pludselig kommer der en lille skratte lyd og cyklen dør... Indtil da
> havde jeg holdt en konstant hastighed på 90km/t.
> .......Desuden kan jeg ikke få den i andet end frigear og 1. gear.

Bare rolig: Dét er ikke en fejl, men derimod en Kawa-gimmick: Man skal ikke
"rode" efter frigear, men blot banke pedalen op i frigear, derved at man ved
stilstand ikke kan komme i 2.gear fra 1. af - Først når baghjulet ruller
lader gearkassen sig skifte til 2.

> Lånte en trailer af Special MC i Aalborg (tak!), og fik cyklen hjem. Sat
> opladeren på batteriet , og fik det ladet op over natten. Prøver så igen
at
> starte. Den trækker motoren rundt 4-6 gange, i langsomt tempo, og så kan
den
> ikke mere.

Også en en fejl at forsøge sig med opladning alene: Hvis batteriet er
klappet sammen, står du med samme problem selvom du regner batteriet for
frisktopladet!
At forsøge sig v.h.a. startkabler fritager modellens eget batteri for
"ansvar" i fejlsøgningen!

> Ledningen til pluspolen bliver dejlig varm, og på et tidspunkt kunne man
ane
> lidt røg, så jeg stoppede straks med startforsøget.

Kunne godt tyde på en løs forbindelse (måske endda ligefrem en knækket
ledning inde(!) i isolationen, eller temmeligt irrede stikforbindelser :-/
Skil, rens, mål (á modstanden igennem givne lednings-stykker v.h.a. et
multimeter til lidt over en 50'er hos Harald Nyborg!)!

Jeg har én gang set en knækket stelforbindelse (som s.vj.h. er en kort og
meget stiv ledning fra batteri og til stellet lige i nærheden!) på en
GPZ500, så vær lige godt opmærksom på den også!

--
Armand.





Thomas Buus Andersen (28-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 28-05-04 18:33

Armand wrote:

> Bare rolig: Dét er ikke en fejl, men derimod en Kawa-gimmick: Man
> skal ikke "rode" efter frigear, men blot banke pedalen op i frigear,
> derved at man ved stilstand ikke kan komme i 2.gear fra 1. af - Først
> når baghjulet ruller lader gearkassen sig skifte til 2.

Okay. Blev helt nervøs. Men det er jo egentlig en dejlig ting de der har
fundet ud af.
Knap så smart er det, hvis cyklen skal løbes i gang.
>

> Også en en fejl at forsøge sig med opladning alene: Hvis batteriet er
> klappet sammen, står du med samme problem selvom du regner batteriet
> for frisktopladet!
> At forsøge sig v.h.a. startkabler fritager modellens eget batteri for
> "ansvar" i fejlsøgningen!

Jaja - det må prøves. Skal blot have fat i et andet batteri så.

>
>> Ledningen til pluspolen bliver dejlig varm, og på et tidspunkt kunne
>> man ane lidt røg, så jeg stoppede straks med startforsøget.
>
> Kunne godt tyde på en løs forbindelse (måske endda ligefrem en knækket
> ledning inde(!) i isolationen, eller temmeligt irrede
> stikforbindelser :-/ Skil, rens, mål (á modstanden igennem givne
> lednings-stykker v.h.a. et multimeter til lidt over en 50'er hos
> Harald Nyborg!)!


Jeg må jo bare trævle hele nettet op og gå igennem. Tidligere på ugen var
det vores Renault Megane
der led under et svedent elnet :(
>
> Jeg har én gang set en knækket stelforbindelse (som s.vj.h. er en
> kort og meget stiv ledning fra batteri og til stellet lige i
> nærheden!) på en GPZ500, så vær lige godt opmærksom på den også!

Tjekker det lige. Tak for hjælpen - eller rådet ihvertfald!

Thomas



Armand (28-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-05-04 21:05


Thomas Buus Andersen <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en
news:40b777bf$0$5978$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Armand wrote:
>
> > Bare rolig: Dét er ikke en fejl, men derimod en Kawa-gimmick: Man
> > skal ikke "rode" efter frigear, men blot banke pedalen op i frigear,
> > derved at man ved stilstand ikke kan komme i 2.gear fra 1. af - Først
> > når baghjulet ruller lader gearkassen sig skifte til 2.
>
> Okay. Blev helt nervøs. Men det er jo egentlig en dejlig ting de der har
> fundet ud af.
> Knap så smart er det, hvis cyklen skal løbes i gang.

De plejer lige akkurat at kunne lirkes op i 2. med den fart man kan løbe
modellen op i!

> > Også en en fejl at forsøge sig med opladning alene: Hvis batteriet er
> > klappet sammen, står du med samme problem selvom du regner batteriet
> > for frisktopladet!
> > At forsøge sig v.h.a. startkabler fritager modellens eget batteri for
> > "ansvar" i fejlsøgningen!
>
> Jaja - det må prøves. Skal blot have fat i et andet batteri så.

= familiens/naboens bil!

> >> Ledningen til pluspolen bliver dejlig varm, og på et tidspunkt kunne
> >> man ane lidt røg, så jeg stoppede straks med startforsøget.
> >
> > Kunne godt tyde på en løs forbindelse (måske endda ligefrem en knækket
> > ledning inde(!) i isolationen, eller temmeligt irrede
> > stikforbindelser :-/ Skil, rens, mål (á modstanden igennem givne
> > lednings-stykker v.h.a. et multimeter til lidt over en 50'er hos
> > Harald Nyborg!)!
>
> Jeg må jo bare trævle hele nettet op og gå igennem. Tidligere på ugen var
> det vores Renault Megane der led under et svedent elnet :(

Du hár allerede "termo-detekteret" succesfuldt v.h.a. hænderne - Det kan du
jo blot fortsætte med!
Men forsøg nu først at se om ikke startkabler får motoren op i omdrejninger
(= montering nyt mc-batteri)

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste