Thomas Buus Andersen <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en
news:40b70341$0$18660$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hmm..
>
> Kørte mig en tur igår, og det hele gik fint de første 50km.
> Men pludselig kommer der en lille skratte lyd og cyklen dør... Indtil da
> havde jeg holdt en konstant hastighed på 90km/t.
> .......Desuden kan jeg ikke få den i andet end frigear og 1. gear.
Bare rolig: Dét er ikke en fejl, men derimod en Kawa-gimmick: Man skal ikke
"rode" efter frigear, men blot banke pedalen op i frigear, derved at man ved
stilstand ikke kan komme i 2.gear fra 1. af - Først når baghjulet ruller
lader gearkassen sig skifte til 2.
> Lånte en trailer af Special MC i Aalborg (tak!), og fik cyklen hjem. Sat
> opladeren på batteriet , og fik det ladet op over natten. Prøver så igen
at
> starte. Den trækker motoren rundt 4-6 gange, i langsomt tempo, og så kan
den
> ikke mere.
Også en en fejl at forsøge sig med opladning alene: Hvis batteriet er
klappet sammen, står du med samme problem selvom du regner batteriet for
frisktopladet!
At forsøge sig v.h.a. startkabler fritager modellens eget batteri for
"ansvar" i fejlsøgningen!
> Ledningen til pluspolen bliver dejlig varm, og på et tidspunkt kunne man
ane
> lidt røg, så jeg stoppede straks med startforsøget.
Kunne godt tyde på en løs forbindelse (måske endda ligefrem en knækket
ledning inde(!) i isolationen, eller temmeligt irrede stikforbindelser :-/
Skil, rens, mål (á modstanden igennem givne lednings-stykker v.h.a. et
multimeter til lidt over en 50'er hos Harald Nyborg!)!
Jeg har én gang set en knækket stelforbindelse (som s.vj.h. er en kort og
meget stiv ledning fra batteri og til stellet lige i nærheden!) på en
GPZ500, så vær lige godt opmærksom på den også!
--
Armand.