Skæv forgaffel...
Fra : Henrik

Dato : 28-05-04 05:34

Hej NG !

Hvordan checker man om forgafflen er skæv ? Efter et mindre styrt
synes jeg at den øverste gaffelbro ser skæv ud - når jeg kører....

BTW, hvorledes checker værkstederne - har de en måelbæmk elign. som
ved biler ?

mvh, Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 07:41

Henrik skrev i meddelelsen ...
>Hej NG !
>
>Hvordan checker man om forgafflen er skæv ? Efter et mindre styrt
>synes jeg at den øverste gaffelbro ser skæv ud - når jeg kører....

Rolig nu, vi har set dit indlæg

Løsn boltene på den øverste gaffelbro, (dvs boltene der "klemmer" om
gaffelbenene, og bolten der klemmer om kronrøret), og lad tingene komme på
plads igen. Spænd derefter boltene igen.

>BTW, hvorledes checker værkstederne - har de en måelbæmk elign. som
>ved biler ?

Næppe ! Men en stållineal er et godt værktøj i den henseende. Er gaflen
skilt helt ad, kan man tjekke med måleur i en drejebænk, eller med
søgerblade på et plan.

mvh
Orla