Scooter MC
Fra : Elbarto

Dato : 28-05-04 00:08

Ja er blevet træt af RSeren ikke at der ikke er riv nok i den eller noget
men den er meget hård at køre de 40 km jeg køre hver vej på arbejde og hjem
igen gennem 2 halv store byer så har købt en scooter MC istedet en SR125er
dog med malossis 175ccm cylinder kit og jolly moto potte samt en 28mm
mikuni karburator
Men vil i andre hilse på mig når jeg køre på denne eller ser i den ikke som
en MC?
I ville jo ikke da jeg kørte rundt på en 45er der lignede en MC (aprillia
classic) og nu bliver det jo så en MC der ligner en 45er men er noget
sjovere

Elbarto Simpsoniac

Fra : Jan Vagle

Dato : 28-05-04 00:28

Elbarto wrote:

> [...]
> I ville jo ikke da jeg kørte rundt på en 45er der lignede en MC (aprillia
> classic) og nu bliver det jo så en MC der ligner en 45er men er noget

Jeg ved ikke, en 125 er en mc.. me alle ved ikke en 'rigtig' en..

På den anden side: Det findes bare een scooter-mc.. med tryk på rullen på
begge: Yamaha Tmax.. desverre så er den for dyr for jer (syndsygt)
beskattede dansker..

Tjek link og græd..:
http://www.yamaha-motor-europe.com/products/scooters/over50cc/tmax500.jsp

Var på 'Træf på toppen' med min sådan i fjor.. mangen store øyne..

Må bare sige: Det absolute ultimate blanding..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Elbarto

Dato : 28-05-04 00:26

"Jan Vagle" <bonesREMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Var på 'Træf på toppen' med min sådan i fjor.. mangen store øyne..
>
> Må bare sige: Det absolute ultimate blanding..

Syntes nu der er rigeligt gang i SRen + den ikke er meget tungere som 45er
udgaven dejlig nem at kante rundt inde ibyen

Elbarto Simpsoniac

Fra : anders majland

Dato : 28-05-04 09:19

> Syntes nu der er rigeligt gang i SRen + den ikke er meget tungere som
45er
> udgaven dejlig nem at kante rundt inde ibyen

Ja det er et ganske fortringligt bykøretøj.. Men hvor meget støjer den ?
Jeg kender ikke den potte du har på, men med mikune karb er der vel også
bare et filter direkte på den ...

Men regn ikke med at ret mange hilser igen. Forfra kan man jo ikke se
størrelsen på nummerpladen.

/A

Fra : Elbarto

Dato : 28-05-04 12:33

meddelelse news:40b6f6c4$0$3051$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> bare et filter direkte på den ...
>
> Men regn ikke med at ret mange hilser igen. Forfra kan man jo ikke se

Syntes ikke den larmer mere som min goe gamle piaggio typhoon På lyden kan
man nemt hre at det ikke bare er en 45er med noget tun
En 45er lyder jo som en motorsav på steoider

Elbarto Simpsoniac

Fra : Moller

Dato : 28-05-04 12:51

Elbarto wrote:

> Syntes ikke den larmer mere som min goe gamle piaggio typhoon På lyden kan
> man nemt hre at det ikke bare er en 45er med noget tun
> En 45er lyder jo som en motorsav på steoider

   Og det kan vi ikke høre alligevel når vi køre, pga. Larmerør, og
ørepropper :) så at man ikke kan se den store nummerplade gør at de
fleste af os nemt forveklser dig med en 45'er, men sådan er det jo
bare.... du kan jo da stadig køre på den, og så længe du selv er enig
med dig selv at det er en MC du køre på, så er det vel ok.

   Jeg selv oplever at nogen ikke vil vinke pga. jeg køre MZ, det
ødelægger skam ikke min køreglæde, og det gør det bare endnu bedre når
man gir små 250'er japanere røv på landevejene, og de ikke er i tvivl
over hvad der overhaldede dem pga. det store MZ logo bag på sædet.

   Sjovt nok, hvordan var det inden vi fik de 45 knallerter ? f.eks. vespa
scooterne osv... blev der vinket til dem ? nu når man tænker på tiden
hvor yam 4 gear satte looket for knallerter ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Cykellapper

Dato : 28-05-04 16:40

Elbarto wrote:

> Men vil i andre hilse på mig når jeg køre på denne eller ser i den
> ikke som en MC?

Selvfølgelig hilser jeg!

Som gammel MZ-kører kan jeg godt blive lidt pissed off, over det der
"ikke-hilse-på-MZ-og-scooter" hysteri.

10 minutter i selskab med MZ klub danmark afslører, at de er 2000% mere
engagerede motorcyklister end de fleste!

Så hvis du er placeret midt på vejen bliver der hilst fra min side. Det gælder
OSSE Harleyer. Om de så tør hilse igen, er deres sag. Man ser jo heller aldrig
en murerarbejdsmand slippe trillebørens ene håndtag, mens han skubber den, vel

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)