Kør funktion ved nedlukning af PC???
Fra : Anders Olsen

Dato : 03-05-01 14:14

Hej NG

Jeg er blevet bedt om at lave et program, der popup'er medarbejderne
med små reminders ved nedlukning af pc'en? Jeg ser 2 muligheder.
Enten et prg, der kører hele tiden, og aktiveres ved normal
nedlukning, Eller noget der bliver kørt ved normal nedlukning.

Nogle forslag til angrebsvinkel?

/Anders

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 03-05-01 15:45

"Anders Olsen" <waup@punkass.com> wrote
> Enten et prg, der kører hele tiden, og aktiveres ved normal
> nedlukning, Eller noget der bliver kørt ved normal nedlukning.

Du bliver nok nødt til at overveje et program, som skal lytte efter Windows'
luk ned event. Derfor skal det køre hele tiden. Når så Windows begynder at
forberede sig på at skulle lukke, bliver dit program bedt om at lukke ned.
Den event kan du fange inde i Delphi, som så kan håndtere hvad der skal ske.
Her kan du f.eks. fortælle Windows, at det skal vente med at lukke ned, til
din bruger har læst beskeden og aktiveret en knap eller noget.

/Søren

Fra : Anders Olsen

Dato : 04-05-01 11:03

Takker!

/Anders

Fra : Jeppe Haugstrup

Dato : 04-05-01 23:35

Hvorfor det ?

hvorfor ikke bare lave et 'usynligt' program, og så i main formens OnClose
event ligge de ting man vil gøre, og fortælle windows at den ikke må likke
dette program hvis det er det man vil ?...

Jeppe

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 05-05-01 12:15

"Jeppe Haugstrup" <haugstru@post4.tele.dk> wrote
> hvorfor ikke bare lave et 'usynligt' program, og så i main formens OnClose
> event ligge de ting man vil gøre, og fortælle windows at den ikke må likke
> dette program hvis det er det man vil ?...

Sådan fungerer det ikke. Du kan ikke i en OnClose, forhindre at Windows
lukker ned uden først at få fat på dets luk ned event.

/Søren

Fra : Jeppe Haugstrup

Dato : 05-05-01 20:05

"Søren Jacob Lauritsen" <devnull@nospam.sjl.dk> wrote in
<9d0n8u$o5l$1@sunsite.dk>:

Det gør det nu altså !... jeg har brugt det mange gange !...

procedure TForm1.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean);
begin

end;

Sæt CanClose til False... og så kan du ikke lukke windows på den 'normale'
måde, windows kan stadig lukkes med ctrl-alt-delete..

Jeppe

og det virker om du vil ha det eller ej :)

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 05-05-01 23:25

"Jeppe Haugstrup" <haugstru@post4.tele.dk> wrote
> Sæt CanClose til False... og så kan du ikke lukke windows på den 'normale'
> måde, windows kan stadig lukkes med ctrl-alt-delete..

Nu skrev du jo OnClose i dit oprindelige indlæg og det virker altså ikke.

/Søren

Fra : Jeppe Haugstrup

Dato : 06-05-01 08:20

"Søren Jacob Lauritsen" <devnull@nospam.sjl.dk> wrote in
<9d1ug7$5s4$1@sunsite.dk>:

Okay, men du kunne vel læse hvad jeg ville... jeg sad ikke lige med delphi
åbent. Men denne måde er helt klart den nemmeste måde at sikre nogle ting
inden pc'en bliver lukket.

Jeppe