"Kim S Hansen" <Kim.hansen@REMOVEpc.dk> writes:
> Forhåbentligt har jeg mit kort omkring den 1. juli og så skulle jeg
> meget gerne have fundet mig en 1993-1995 Kawasaki ZXR 750( helst i
> sort) :) - Hvad er Jeres mening/erfaringer med den mc og har i set den
> brugt nogen steder?
Jeg synes da det var en noget træls maskine at starte på. Jeg er rigtig,
rigtig glad for min ZXR men en direkte letkørt maskine er det ikke.
Den meget foroverbøjede kørestilling gør at der skal bruges lidt kræfter
for at manøvrere rundt på den ved alle hastigheder. Et godt eksempel på
det, var da jeg var ude og trille en tur med PerP. Ude midt på landet
begyndte vi at køre slalom mellem de hvide striber med 80-90 km/t (det var
meget langt ude på landet og der var aldeles øde). PerP på banditten med
det lidt brede crossstyr kørte og kørte og kørte og... (lidt lissom den
Duracell kanin vi sammenligner ham med når han kører cros
Jeg skulle
arbejde temmelig hårdt med både arme og ben - der skal altså hives godt
til for at tvinge ZXRen rundt mellem de hvide striber.
Men i kurver med +150 km/t er den perfekt. Har jeg hørt...
Kort sagt, så er ZXRen tung og egentlig ikke designet til hastigheder under
110km/t. Det gør den til lidt af en pine i bytrafik. "Nogen" herinde
sammenligner den med de bulk carriere som KHI også laver
Når alt det så er sagt så er ZXR750 den sejeste motorcykel der nogensinde
er designet - en moderne klassiker. Den er bare p*sserå at se og høre på.
Men den skal selvfølgelig være grøn.
Bagdæmperen er notorisk (alt for) hård, men det skulle være bedre på L
modellerne som du leder efter. Alligevel vil en anden dæmper være et plus
i enhver handel. Motormæssigt er der ikke så meget at sige andet at det
er en god motor. Jeg fandt min i den Blå Avis.
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko