Sæde i god stand til Yamaha XS 250, 82'
Fra : Peter Himmelstrup

Dato : 27-05-04 14:01

Hej NG

Er der nogen her i dette forum der kan fortælle mig, hvor jeg finder et sæde
i god stand til min Yamaha XS 250, fra 82' ?

Mvh

Peter Himmelstrup
Bred, Vissenbjerg, Fyn

Fra : anders majland

Dato : 27-05-04 14:05

> Er der nogen her i dette forum der kan fortælle mig, hvor jeg finder
> et sæde i god stand til min Yamaha XS 250, fra 82' ?

www.ebay.de er nok et godt bud - Læg en fast søgning ind og vent på at
der dukker noget interessant op ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 27-05-04 16:46

Peter Himmelstrup <peter@himmelstrup.dk> skrev i en
> Hej NG
>
> Er der nogen her i dette forum der kan fortælle mig, hvor jeg finder et
sæde
> i god stand til min Yamaha XS 250, fra 82' ?

Er det blot betrækket der er gået, kan det ombetrækkes - Og selv polstringen
kan renoveres!
GT-sadler i Brovst er grundig og billig!

Kun hvis saddelbunden er tæret væk er der brug for et andet sæde, og i så
fald er jeg ikke sikker på andet end GT-sadler også kender leverandører af
komplette sadler :-/

Er det modellen med det kantede design?
Den deler helt sikkert sæde med XS360 og XS400 i samme design - Dét mere end
fordobler jo mulighederne!

--
Armand.

Fra : Peter Himmelstrup

Dato : 27-05-04 21:11

Hej...

Hele bunden er tæret væk, så der skal en helt "ny" til...
Og ja, det er den med det lidt kantede design, med et plastikstykke bagtil
og en lakeret metalkant forneden.

Jeg har prøvet at maile til GT-Sadler, for at få et billede, men han svarer
ikke tilbage....?

Peter

Fra : Armand

Dato : 27-05-04 22:08

> [...]
> og en lakeret metalkant forneden.
>
> Jeg har prøvet at maile til GT-Sadler, for at få et billede, men han

Vær lige lidt tålmodig.
Hvordan hardu det med det tyske? Syd for grænsen er der rig mulighed for at
finde et sæde (=sitzbank) til den dengang populære XS400 !

--
Armand.

Fra : Peter Himmelstrup

Dato : 28-05-04 15:23

Tolmodig! Jeg har skrevet til ham for halve år siden.....

Hmmmmnnnn, mit tyske er ikke for godt, men jeg klarer mig.
Er det ebay.de du tænker på? For der har jeg prøvet, godt nok kun til
250'eren, men hvis der er nogen der ligger inde med en saddel til en 350'er
eller en 400, så må de godt lige sige til....

Peter.

Fra : Armand

Dato : 28-05-04 18:19

> [...]
350'er
> eller en 400, så må de godt lige sige til....

360'er! Hvilket er væsentligt derved at 350eren er en totagger!

--
Armand.
(Kørekort og første mc i '77 - En knald rød-metallic XS360

Fra : Peter Himmelstrup

Dato : 28-05-04 18:36

Okay! 360'er....

Og den ligner til forveksling den du havde i 77' , men altså kun en 250'er,
så hvis der er nogen der ligger inde med en saddel til en
360'er eller en 400, så må de godt lige sige til....

Peter.

PS. Kan man i øvrigt få et centralstøtteben til sådan en?

Fra : Armand

Dato : 28-05-04 21:06

> Okay! 360'er....
> Og den ligner til forveksling den du havde i 77' , men altså kun en
250'er,

Mnjaarh :-/
S.v.j.h. er 2½'eren nærmere postkasserød, hvor 360'eren var flot
rødmetallic!

> PS. Kan man i øvrigt få et centralstøtteben til sådan en?

Det har været monteret fra ny af - Gad vide hvordan dét er bortkommet :-/
Anyhow, så skulle det være en smal sag som ophug (også fra 360'eren hhv.
400'eren)!

--
Armand.

Fra : Peter Himmelstrup

Dato : 28-05-04 22:58

Det har du sgu rimeligt styr på det der....
Ophug siger du, kender du en god en?

Peter

Fra : Armand

Dato : 29-05-04 12:01

> Det har du sgu rimeligt styr på det der....

Den første kærlighed, You know

> Ophug siger du, kender du en god en?

LC-Racing ved Rønnede, er bred indenfor ophugsmarkedet herhjemme, og ellers
er der rig mulighed syd for grænsen hvis du støver dit skoletyske af!

--
Armand.