Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af billede
Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 18:22

Hej.
Så forsøger jeg mig med et enkelt billede. Sædvanligvis tager jeg billeder
af blomster, men ind i mellem må man rette colabunden mod andre motiver:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1250888

Kedeligt/inspirerende?
Pæne farver/udbrændt?
Ok komposition/skæv horisont?

Kig og kommentér konstruktivt. Og ja, jeg ved godt billedet indeholder
korn... Jeg venter på at økonomien siger ja til et D70 :)

MH Jakob

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 04-06-04 19:00

"JBT" <write direct in newsgroup> skrev i en meddelelse
> [...]
> af blomster, men ind i mellem må man rette colabunden mod andre motiver:

Hej

Billedet virker rodet, prøv at fjerne den nederste 1/5 af billedet, netop så
meget at svanerne forsvinder.

Der er også unaturligt meget knald på farverne, men det giver jo en fin
himmel.

Ellers et ganske ordinært registrerings-billede uden væsentligt indhold.

Men du må have flere fra samme sted, der er mange muligheder i motivet !

Bare min mening.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 19:29

Hej Leif.
Tak for kritikken. Jeg har egentlig ikke tænkt over at motivet er rodet, men
kan godt se hvad du mener. Jeg vender lige tilbage med et beskåret billede
senere! Du har også ret i farverne. Jeg har nok skruet lidt for velvilligt
på polfilteret :)

Mange hilsner Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 23:52

Hej Leif.
Hermed et nyt forsøg med samme positiv. Jeg har forsøgt at dæmpe kontraster,
sammen med at jeg har lavet en ny beskæring. Jeg synes selv det giver færre
forstyrrende elementer:

http://www.herbarium.dk/galleri/helgoland2.jpg

Jeg ved ikke om jeg synes at broen til venstre får en lidt for central
"rolle" i billedet, set overfor selve badeanstalten. Det skal jeg lige summe
over...

MH Jakob

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 05-06-04 09:14

> [...]
>
> Jeg ved ikke om jeg synes at broen til venstre får en lidt for central
> "rolle" i billedet, set overfor selve badeanstalten. Det skal jeg lige

Hej

Jeg syntes broen er fin, den fører øjet hen til det væsentlige i motivet,
nemlig badeanstalten.

Hej, og god weekend !

--
Venlig hilsen / Best regards