Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiv til Canon A60
Fra : Henrik Sahl

Dato : 03-06-04 16:04

Hej

Jeg har kigget på et objektiv til mit Canon A60, men efter at have spurgt en
lokal fotobix om prisen på dette ->
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46197 (Canon TC DC52 Adapter), så
fik jeg svaret at han havde nogle Soligor istedet til en lavere pris.

Jeg er ligeglad med om det er en org. canon linse eller et andet mærke, bare
det virker og prisen er så lav som muligt.

Er der nogen forskel på Soligor og Canon og er der andre alternativer til
mit kamera ? (Gerne endnu mere mere zoom end DC52'eren )

Jeg skal ned og spørge i biksen i morgen, men et par erfaringer skader jo
ikke

Mvh
Henrik

Fra : Thomas

Dato : 03-06-04 16:23

"Henrik Sahl" <sahl@IKKENOGETSPAMTILMIGsnaps.dk> wrote in message
> [...]

> mit kamera ? (Gerne endnu mere mere zoom end DC52'eren )
>
> Jeg skal ned og spørge i biksen i morgen, men et par erfaringer skader jo

Hej

Jeg hopper lige med på vognen. Jeg har et Canon Powershot A70 og hvis der
findes billige uoriginale objektiver er jeg også spændt på at høre det. Jeg
regner med at de 2 kameraer bruger samme type. Jeg skal kun bruge det til
sjov og ballade, så der behøver nemlig heller ikke at stå Canon på mit
Både telelinse og makrolinse kunne være sjovt at rode med.

Mvh

Thomas

Fra : Richard

Dato : 03-06-04 18:48

Henrik Sahl wrote:

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46197 (Canon TC DC52 Adapter), så
> fik jeg svaret at han havde nogle Soligor istedet til en lavere pris.

Husker ikke mærket, men på ebay.co.uk og måske anddre steder er der
regelmæssigt både tele- og wide-forsatslinser til Canon Ax til salg til
ganske lave priser ifht Canon's. Kender ikke kvaliteten, desværre...

Husk at vælge en sælger med god feedback på handler inden for disse
varer - og en der tager PayPal, så slipper du billigt og sikkert over
pengeoverførslen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Henrik Sahl

Dato : 03-06-04 19:35

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Husk at vælge en sælger med god feedback på handler inden for disse
> varer - og en der tager PayPal, så slipper du billigt og sikkert over

Efter en kort søgning fandt jeg denne
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30066&item=3819578904&rd=1
hvilket gav anledning til en søgning efter Phoenix som gav dette
http://www.phoenixcorp.com/Digital_Imaging/Digital_Lenses__Tubes__Adapter/Digital_Lenses/digital_lenses.html
hvor især denne her er interessant
http://www.phoenixcorp.com/Digital_Imaging/Digital_Lenses__Tubes__Adapter/Digital_Lenses/Digital_3X_Telephoto_Lens/digital_3x_telephoto_lens.html

Er der nogle der kender butikker der sælger uorginale lenser herhjemme,
eller skal jeg til at sætte mig ind i ebay.com ?

Mvh
Henrik, som søger videre

Fra : Henrik Sahl

Dato : 03-06-04 20:33

> [...]
>
> Husk at vælge en sælger med god feedback på handler inden for disse
> varer - og en der tager PayPal, så slipper du billigt og sikkert over

Ok, og man skal holde sig til ebay's i EU for at slippe for moms/afgift ikke
sandt ?

Mvh
Henrik

Fra : Richard

Dato : 03-06-04 22:33

Henrik Sahl wrote:

> Ok, og man skal holde sig til ebay's i EU for at slippe for moms/afgift ikke
> sandt ?

Jo, Toldvæsenet har ganske vist en bagatelgrænse på vistnok 70 eller 80
kr (EUR 10?) i forsendelsesværdi, hvorunder der hverken opkræves moms
eller told, men også en veludviklet flair for, hvornår toldværdien på
forsendelsen ikke passer

Det letteste er naturligvis at købe varen herhjemme - ikke mindst afht
evt. ombytning i forbindelse med en reklamation - men udvalget er
nuengang uendelig meget større i udlandet. Og foto-priserne især gode i
UK. Men check for en sikkerheds skyld, at varen sendes fra et EU-land,
hvis du vil være sikker på at undgå told og moms - hovedreglen på eBay
er hellere at spørge en gang for meget, inden du byder

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ole Helms

Dato : 03-06-04 23:33

On Thu, 3 Jun 2004 17:04:20 +0200, "Henrik Sahl"
<sahl@IKKENOGETSPAMTILMIGsnaps.dk> skrev:

> [...]
>
>Jeg er ligeglad med om det er en org. canon linse eller et andet mærke, bare
>det virker og prisen er så lav som muligt.

Hej Henrik
Jeg har gået lidt i samme tanker til mit A75. - Synes måske det er
en lidt dyr løsning med adapter + converter, så jeg overvejer på
længere sigt et andet kamera til den slags opgaver.
Du kan se en A40-brugers test med Canons converter på
http://www.pbase.com/jamiewillmott/tcdc52_test
Et (andet) udmærket sted at udveksle erfaringer med PowerShot kunne
være http://forums.powershot-a.com

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Henrik Sahl

Dato : 04-06-04 08:21

"Ole Helms" <ole-x-helms@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> http://www.pbase.com/jamiewillmott/tcdc52_test
> Et (andet) udmærket sted at udveksle erfaringer med PowerShot kunne

I forhold til mit A60 så er linsen og adapteren dyre, men omvendt så har jeg
stadig et kamera jeg kan have i jakkelommen, modsat de kamera'er der har
indbygget mere zoom. Det rigtige ville nok være at købe et kamera decideret
til disse zoom-opgaver, men jeg synes at A60 tager fine billeder og så
koster de kamera'er der kan zoome mere end 3x optisk meget mere end jeg vil
ofre på et kamera.

Mvh
Henrik

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 08-06-04 20:10

Jeg melder mig også lige; har et A75, og vil også gerne vide, om der er -evt
uorginale- tele/makroforsatser, der fås billigere end til Canons
listepriser. Gider ikke købe via ebay o.lign, men vil hellere betale lidt
mere "nede på hjørnet", ikke mindst af hensyn til service/garanti.
Nogle der kender fotoshops herhjemme -gerne via nettet- der kan hjælpe?

Mvh
Henrik Sørensen

Fra : Henrik Sahl

Dato : 08-06-04 22:18

"Henrik Lumholdt Sørensen" <Henriklumholdt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> mere "nede på hjørnet", ikke mindst af hensyn til service/garanti.
> Nogle der kender fotoshops herhjemme -gerne via nettet- der kan hjælpe?

Jeg fandt en forhandler der solgte Soligor som passer til A60 og nok også
A75, men til 1699,- for 2x zoom, så er Canons 2.4x til 965,- at foretrække.

Derudover har jeg på ebay desværre .com fundet et mærke der hed Phoenix som
havde et 3x, men de sælger ikke i Europa ;-/

På diverse forum's er jeg også stødt på nogle der har sat et Sony objektiv
på, men da prisen på objektivet på edbpriser.dk er højere end Canon's så er
det heller ikke et alternativ.

Min konklusion er at Canon's eget teleobjektiv er det eneste alternativ på
disse breddegrader.

Mvh
Henrik

Fra : Henrik Lumholdt Søre~