Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"vandtæt" pose til digitial kamera
Fra : Sparre

Dato : 03-06-04 13:49

Hejsa

Jeg skal i uge 26 på kanotur fra Tørring til Silkeborg, den flotte del af
åen, og skal derfor selvfølgelig ha digitalkameraret med, søger derfor en
god måde at sikre dette på. Altså en vandtæt pose som kan indeholde en
fototaske på 30x15x20 (lxbxh) som kan redde mit kamera hvis vi tipper, havde
tænkt lidt på de der selvluksposer, men får de større eller findes der er
produkt specielt beregnet til det, har været hos den lokale photobutik, men
de har ikke styr på en skid

Nogen ideer ??

--
Sparre

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-06-04 14:05

On Thu, 3 Jun 2004 14:49:02 +0200
"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> wrote:

> [...]
> større eller findes der er produkt specielt beregnet til det, har
> været hos den lokale photobutik, men de har ikke styr på en skid

jeg købte i sin tid en "pose-lukker" hos den lokale isenkrammer. Det er
sådan en lille fætter som kører på batteri og som smelter posen sammen
(lige som den lukning der normalt er i bunden af poser).
Tror jeg gav 30kr for den eller noget i den stil og så har jeg bare en
rulle plastikposer med som jeg så lukker hver gang jeg gik til søs. Jeg
havde kun kameraet i den, så for mig var små fryseposer nok.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 03-06-04 14:45

Hej

ewa-marine laver poser til diverse kameraer:

http://www.ewa-marine.de/

Hvis du regner med at skulle bruge lidt flere penge, og regner med at skulle
bruge en vandtæt taske oftere, kunne dette her også være en mulighed:

http://www.lowepro.com/pages/series/dryzone/dzone100.htm

Du kan evt. købe den via ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15201&item=3819231079&rd=1&ssPageName=WDVW
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15201&item=3818572467&rd=1&ssPageName=WDVW

Du kan også forsøge hos scandinavian photo:
http://www.scandinavianphoto.se/?45236

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Thomas Kjær

Dato : 03-06-04 14:36

On 2004-06-03, Sparre <christian@NOSPAMsparre.it> wrote:
> [...]
> produkt specielt beregnet til det, har været hos den lokale photobutik, men

En idé kunne være at købe en Pelican[1] taske. De bliver anbefalet på
mange fotosites som det ultimative til f.eks. whitewater rafting.

http://www.pelican.com/

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 03-06-04 18:12

Du går ned i den lokale brugs

De har nogle store gennemsigtige firkantede eller runde dåser det skal
være med snaplåse eller skruelåg, med helt tæt låg (aromatæt) i
plastik du køber en stor en af dem, så stor at der er godt med luft i
dåsen, så synker den ikke når/hvis den ryger overbord, det kan du
teste ret nemt:

Du vejer dit camera f.eks 470g
finder nogle sten der vejer 470g mindst lægger dem ned i dåsen sætter
låget på, og lægger den ud i den nærmeste å, eller et badekar.

Flyder den er det fint, tør den godt af udvendigt, og se om stene er
blevet våde.

Pris 25kr

Med venlig hilsen
Lars (København nord)