Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiver søges
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 02-06-04 18:09

Hejsa!

Nogen herinde der ved hvor jeg kan købe følgende (og på lager):

Canon EF 100/2.8 Macro USM
Canon 50mm II 1.8

Hilsen Bo

Links:
http://www.visuelweb.dk/300D/
http://www.visuelweb.dk/bo.htm
http://www.gjessoe-skole.dk/

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-06-04 18:17

Bo Jørgensen wrote:
> Hejsa!
>
> Nogen herinde der ved hvor jeg kan købe følgende (og på lager):
>
> Canon EF 100/2.8 Macro USM
> Canon 50mm II 1.8

Hej Bo!

Photografica i Skindergade i København har en ubehagelig tendens til at have
ting på lager. Ubehagelig siger jeg, da det har kostet mig en masse penge,
når jeg kom forbi og blot skulle kigge lidt. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 02-06-04 19:49

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en
meddelelse news:qWnvc.1104$cl.324@news.get2net.dk...

> [...]
> ting på lager. Ubehagelig siger jeg, da det har kostet mig en masse penge,
> når jeg kom forbi og blot skulle kigge lidt. :)

Hej

Det skyldes nok deres ofte "ubehagelige" priser, så derfor er grejet altid
på lager

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-06-04 19:56

www.analogfoto.dk / L Langgaard wrote:
> [...]
>
> Hej
>
> Det skyldes nok deres ofte "ubehagelige" priser, så derfor er grejet

He. Næ, de priser jeg har fået der har såmænd været lavere end de fleste
andre steder, og meget tæt på de tyske priser (med forbehold for
momsforskellen).

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Deaster

Dato : 02-06-04 20:03

> [...]

> have
>
> Hej
>
> Det skyldes nok deres ofte "ubehagelige" priser, så derfor er grejet

Hmm, det er da ikke alle tingene som er meget dyrere, tror jeg gav ca.
12K for mit 10D det var nogenlunde det samme som de billigste
webbutikker, eks. koster et 70-200L F:4 6200 kr. det er også nogenlunde
det samme som i de billige webbutikker.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 02-06-04 20:14

> [...]
> 12K for mit 10D det var nogenlunde det samme som de billigste
> webbutikker, eks. koster et 70-200L F:4 6200 kr. det er også nogenlunde

Canon EF 100/2.8 Macro USM (4500kr)
Canon 50mm II 1.8 (1050kr)

Begge objektiver er ret svære at støve op, også i tyske webbutikker - og da
jeg nu endelig har besluttet mig for købet, er det da ret ærgerligt at de er
i restordre alle steder ;-(
Skal bruges til min 300D`er

/Bo

Links:
http://www.visuelweb.dk/300D/
http://bo.joergensen3.person.emu.dk/
http://bo.joergensen3.person.emu.dk/boksegalla/
http://bo.joergensen3.person.emu.dk/boat/

Fra : Peter

Dato : 02-06-04 21:53

> [...]
da
> jeg nu endelig har besluttet mig for købet, er det da ret ærgerligt at de

Det ser ud til, at du kan "få" 100mm her:
http://www.ac-foto.com/ger/produkte.php - ab sofort til 525 ?.
50mm koster 99 ?.

--
V.h.
Peter

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 03-06-04 11:03

hvor bor du i landet og har du ikke overvejet at købe brugt?

Per

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 03-06-04 10:22

> [...]
> ting på lager. Ubehagelig siger jeg, da det har kostet mig en masse penge,
> når jeg kom forbi og blot skulle kigge lidt. :)

Tak Morten, Photografica havde det jeg skulle bruge - men Canon 100mm Macro
var lidt for dyr (5995), så den venter jeg lidt med - den kan fås Oehling
(tyskland) for 4500, så der er en del at spare. Problemet er blot at de ikke
har den på lager, samme problem som mange andre.

Mvh. Bo

Fra : C.Stensgaard

Dato : 03-06-04 06:37

Læste i et diskussionsforum i USA, at Canon fabrikkerne åbenbart har
problemer med at få NOK glas til produktion af deres objektiver for tiden,
og derfor er der utrolig lang ventetid på levering. Jeg skal vente i næsten
2 måneder på en 100 mm