Stranddyk i nærkeden af Aalborg
Fra : Allan Juhl Kristense~

Dato : 04-06-04 10:34

Hej

Er der ikke nogle der kender til gode stede at stranddyk i nærheden af
Aalborg. jeg har ses i "bogen: Limfjords oplevelser" den anbefaler
Aggersund broen, men der må da også være andre steder?

mvh
Allan

Fra : Allan Hansen

Dato : 04-06-04 11:00

"Allan Juhl Kristensen" <oz2ajk@hotmail.com> skrev i
> Er der ikke nogle der kender til gode stede at stranddyk i nærheden af
> Aalborg. jeg har ses i "bogen: Limfjords oplevelser" den anbefaler
> Aggersund broen, men der må da også være andre steder?

Vores kendskab til Limfjorden begrænser sig til porteren men prøv lige
at se hos www.krabbenmors.dk under dokumenter er der en vragguide til
Limfjorden vest. Måske har den din interesse.

Allan Hansen

Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 06-06-04 16:04

Hej

Aggersund broen er et fint sted , Vi dykker ud fra sydsiden og ud mellem
bropillerne max dydte er 18m . Jernbanebrogen i Aalborg er også god fra nord
siden og ud mellen de første to piller max dydte 12m, pas på strømmen den
kan være meget kræftig ! begge steder.
Hvis du er til ferskvand så er der Hasseris kridtgrav som er fint sted når
strømmen er for vild i fjorden max dybte er der 12m
Søpraken i Nørresundby er også en kridtgrav her er dybten 40m+
Hvis du har nogen Spørsmål så skriv til mig :)

Mvh

K.L.Rasmussen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-06-04 07:20

"K.L.Rasmussen" <Kristian@Rasmussen.tdcadsl.dk-flytmig> writes:

> [...]
> Søpraken i Nørresundby er også en kridtgrav her er dybten 40m+
> Hvis du har nogen Spørsmål så skriv til mig :)

Enig at begge broer er fine dykkersites, men der er vist et lille
problem med søparken og sandsynligvis også hasseris kridtgrav, nemlig
at det er ulovligt at dykke i dem... Jeg er rimelig sikker på Søparken
men kan ikke helt huske om Hasseris Kridtgrav også er ulovlig.

/Thomas

Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 07-06-04 16:30

Hej Thomas

Hasseris Kridtgrav må man godt Dykke i det ved jeg (bare ikke i den lave
ende hvor folk bader "Vest enden") , men der var jo en "tæt på" i Søparken
for et års tid siden . Så om det er blevet forbudt ved jeg ike, men skal da
prøve at finde ud af det :)

Mvh

K.L.Rasmussen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-06-04 07:06

> [...]

> for et års tid siden . Så om det er blevet forbudt ved jeg ike, men skal da

OK, jeg var ikke helt klar over det med Hasseris, har dog dykket der
et par gange hvor jeg simpelthen bare skulle i vandet

Ang Søparken, så er der godt nok heller ikke så meget at kigge på. Jeg
har dykket der een gang og der var koldt, trælst, livløst og
mørkt. Men den er dyb, mener at have hørt omkring 40 meter på
bunden... Jeg var kun på ca. 15 meter, men der var det nærmest et
vægdyk

/Thomas

Fra : Allan Juhl Kristense~

Dato : 16-06-04 23:37

Hej

Mange tak for svar

> [...]
> siden og ud mellen de første to piller max dydte 12m, pas på strømmen den

Jeg har dykket ved Aggersund broen, hvilket var et fint dyk, der var dog
meget dårlig sigt, ca. 1,5 m er der nogle specielle tidspunkter hvor der
er beder sigt?

Har ikke prøvet at dykke ved jernbanebroen i nu, men det bliver nok mit
næste dyk i Aalborg!

mvh
Allan