Sporing eller 4-hjuls udmåling
Fra : Jesper

Dato : 04-06-04 23:16

Hej.

Så fik jeg smidt en gevindundervogn på min Corsa B. Hvad skal jeg så
have foretaget? En sporing...eller en 4-hjuls udmåling? Så videt jeg
ved, så går en sporing kun på forhjulene? Der er jo ikke så meget at
"spore" på baghjulene?

Så hvad skal jeg have foretaget, og hvem kan anbefale et godt og billigt
sted nær Kgs. Lyngby? Er det evt. noget FDM gør?

--
Mvh. Jesper
Corsa B GSI, nu med Weitec gevindundervogn

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-06-04 07:39

> Der er jo ikke så meget at
> "spore" på baghjulene?

Åh jo. Nogle biler f.eks. golf2 kan/skal stilles på
bagakselen.

> Er det evt. noget FDM gør?

Du skal til en mekaniker eller et hjulcenter.
Jeg plejer at bruge Superdæk i Viborg, men se her.
http://www.sds.dk/

mvh
Henning

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-06-04 07:52

On Sat, 5 Jun 2004 08:38:56 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@virker.ikke> wrote:

> www.sds.dk/

Ivar Jensen Autogummi A/S
Farum Gydevej 91
3520 Farum
Tlf.: 44 95 85 55

Dann weiss man, was man hat !

/Mogens

Fra : Brian

Dato : 05-06-04 08:28

Hejsa

Mogens Knudsen skrev:

> Dann weiss man, was man hat !

Hvad har han ?

Det udstyr de afbilleder på www.sds.dk som
værende: "det nyeste, computerstyrede udstyr" ser da ud til at have
8-10 år på bagen

/Brian

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-06-04 08:33

On Sat, 5 Jun 2004 09:27:35 +0200, "Brian"
<brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> wrote:

>Hvad har han ?

Trådløst udstyr, der hægtes på bilen.

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-06-04 08:44

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Trådløst udstyr, der hægtes på bilen.

hmmmmm...... ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-06-04 08:44

On Sat, 05 Jun 2004 09:44:10 +0200, jan@stevns.net wrote:

>hmmmmm...... ;)

De 4 hjulsensorer hægtes på bilens fælge på vanlig vis. Foran vognen
er "modtageren" placeret, der samtidig arbejder som "ladestation" for
sensorudstyret. I samme "station" står en farveprinter placeret,
hvorpå der printes en farveudskrift, der med rød og grøn angiver
resultatet. Med dét i hånden taler man med operatøren om, what to do

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-06-04 09:03

> [...]

>hvorpå der printes en farveudskrift, der med rød og grøn angiver
>resultatet. Med dét i hånden taler man med operatøren om, what to do

Jeg er nogenlunde med på hvordan dimserne virker, det var bare en lam
kommentar om hvad man ellers skulle "måle på" jeg kvalte i fødslen ;)

Jeg må hellere fise ud og klippe hæk, eller sådan noget ....
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Brian

Dato : 05-06-04 08:47

Hejsa

Mogens Knudsen skrev:

> Trådløst udstyr, der hægtes på bilen.

Gør det jo ikke nødvendigvis bedre, men det fortæller da lidt om
alderen på udstyret.... selv om det nu også har været fremme
længe med IR overførsel.

Men en "virksomhed" der sporer mange biler, burde da have kabelfrit
udstyr....

/Brian

Fra : Jesper

Dato : 05-06-04 08:27

Hej.

Mogens Knudsen wrote:

> Ivar Jensen Autogummi A/S
> Farum Gydevej 91
> 3520 Farum
> Tlf.: 44 95 85 55
>
> Dann weiss man, was man hat !
>
> /Mogens

Fint. Ham vil jeg prøve at kontakte. Han må vel også vide, om det er
"sporing" eller "4-hjuls udmåling". En idé om, hvad prisen ca. er?
Snakker vi 500, 1000 eller 1500 kr?

--
Mvh. Jesper

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-06-04 08:33

On Sat, 05 Jun 2004 09:26:31 +0200, Jesper
<"JesperM<remove>"@tdcadsl.dk> wrote:

>Fint. Ham vil jeg prøve at kontakte. Han må vel også vide, om det er
>"sporing" eller "4-hjuls udmåling".

Sjældent kun en sporing og næsten "altid" en 4-hjuls

>En idé om, hvad prisen ca. er?

Vi snakker om 500 kr

/Mogens