Volvo V70 fra 97- dårlig indeklima
Fra : Erik D. Jørgensen

Dato : 04-06-04 16:51

Hej ng
Jeg har problemer med dug på ruderne og varm fugtig luft i kabinen selv i
11 -12 graders varme
lampen på knappen til luft indefra/udefra virker fint, men funktionen virker
øjensynlig ikke.
Er der en der ved hvordan man tester det og evt. hvor den fysiske del
sidder?
Jeg har også problemer med, at den bruger bremse/koblingsvæske når jeg kører
med campingsvognen, ellers ikke noget problem.
Håber der en vidende person der kan/vil besvare

mvh Erik D

Fra : Per Rasmusssen

Dato : 05-06-04 02:05

"Erik D. Jørgensen" <edaj@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kører
> med campingsvognen, ellers ikke noget problem.
> Håber der en vidende person der kan/vil besvare

Hej Erik
Følgende gælder for 850 uden AC eller ECC.
Motoren som bevæger spjældet til friskluft/recirkulation sidder inde bag
handskerummet på venstre side af blæserhuset, så ud med handskerummet for at
se om motoren bevæger armen på akslen. Jeg har oplevet at motoren hade
ødelagt gearhjulene inde i motorhuset. Desværre koster spjældmotoren spidsen
af en rumraket hos Volvo, så hen til huggeren.
Du kan evt prøve at lytte efter om motoren arbejder når du betjener
kontakten.Husk at standse al støj, motor, blæser eller radio. Hvis du kan
høre motoren arbejde er det evt en lille plasticarm, som er knækket (dårligt
materiale, (Jeg har en liggende, som er lavet i aluminium, du kan købe).

Per Rasmussen

Volvo V70 2,4T