Beregning af afgift?
Fra : Klaes

Dato : 04-06-04 12:19

Hej

I forbindelse med mulig import af bil har jeg lige et par spørgsmål
til beregningen af afgift.

Jeg har som sagt kigget lidt på en Peugeot 206 GTI fra 2001-2002 men
jeg har som krav at den skal være med automatisk klimaanlæg, dette gør
at der næsten ikke er til at finde nogen på markedet herhjemme, derfor
har jeg overvejet at importere en fra Tyskland da der er betydeligt
flere med aut. klima.

Men hvordan kan jeg finde ud af hvormeget jeg skal betale i afgift?
Jeg kan på www.toldskat.dk se at der ligger en vurdering på en 206 fra
22/10-01 2.0 med 63.000 km, afgiften er vurderet til at være 77.400
kr. Kan jeg derfor udlede at hvis jeg finder en bil fra før 10/01 med
flere km vil afgiften være lavere?
Eller kan man slet ikke bruge sådan en vurdering til noget?
Hvordan vil man iøvrigt kunne finde afgiften på en bil hvis der ikke
er nogen til salg af den type med kigger efter?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-06-04 12:28

On Fri, 04 Jun 2004 13:19:19 +0200, Klaes <nospame@spam.com> wrote:

>Men hvordan kan jeg finde ud af, hvormeget jeg skal betale i afgift?

Indsender en blanket www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf
og et KFz-Brief (reg. attest), hvorefter du får en forhåndsvurdering
på en aktuel bil...
(kan give et fingerpeg om "højden")

/Mogens