Gamle Ford stumper
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-06-04 09:13

Er der nogen der ved, hvor man kan finde gamle Ford stumper?

Jeg skal helt præcist bruge en 1:3,89 gearing til en Ford Escort mkII,
engelsk...

Ingen huggere (jeg har snakket med) kan hjælpe...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-06-04 09:31

meddelelse news:40c02ef5$0$3051$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der nogen der ved, hvor man kan finde gamle Ford stumper?
>
> Jeg skal helt præcist bruge en 1:3,89 gearing til en Ford Escort mkII,
> engelsk...
>
> Ingen huggere (jeg har snakket med) kan hjælpe...

Med 195/50 * 15 dæk og 5000rpm/4.gear vil Escorten køre en anelse over
2100Km/t med en 1:3,89 udveksling.
Er der Turbo på den ?

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-06-04 09:48

Brian Sørup wrote:
> Med 195/50 * 15 dæk og 5000rpm/4.gear vil Escorten køre en anelse over
> 2100Km/t med en 1:3,89 udveksling.
> Er der Turbo på den ?

Ha ha.
Så lad os da kalde det for en 3,89:1.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-06-04 10:29

Morten Fruergaard wrote:
> Er der nogen der ved, hvor man kan finde gamle Ford stumper?

Har du prøvet ham her ?
http://www.fordautoophug.dk/home.htm
Jeg ved ikke om han gør det så meget mere i gamle Ford'er.

> Jeg skal helt præcist bruge en 1:3,89 gearing til en Ford Escort mkII,
> engelsk...

Det hedder bare en 3,89 gearing, og den finder du på 1300 modellerne (dog
ikke van).
Der findes dog også 1300'ere med 4,11 - 4,125 og 4,44 gearinger, så se godt
efter.
3,89 gearingen har 35 tænder på kronhjulet og 9 på spidshjulet.

> Ingen huggere (jeg har snakket med) kan hjælpe...

Nej det er jo en efterhånden uddøende race

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-06-04 15:54

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> se godt efter.
> 3,89 gearingen har 35 tænder på kronhjulet og 9 på spidshjulet.

Jep. Men det er meget svært at overtale en hugger til at se efter...

Jeg tror dog, jeg har løst mit problem...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-06-04 15:55

Per Beer Hansen wrote:
> Har du prøvet ham her ?
> http://www.fordautoophug.dk/home.htm
> Jeg ved ikke om han gør det så meget mere i gamle Ford'er.

Nej, jeg har ikke kunne huske, hvem det var...
Men han plejer at have stumper - også til de gamle.
Men det bliver sikkert mindre og mindre hos ham også...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-06-04 21:33

On Sat, 5 Jun 2004 16:55:13 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Nej, jeg har ikke kunne huske, hvem det var...
>Men han plejer at have stumper - også til de gamle.
>Men det bliver sikkert mindre og mindre hos ham også...

eller s så kan man vel med den rette mængde penge og værktøj vel fint
kunne lave et tilsvarende tandhjul eller?
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-06-04 10:55

Thunderbird [7100] wrote:
> eller s så kan man vel med den rette mængde penge og værktøj vel fint
> kunne lave et tilsvarende tandhjul eller?

Alt kan laves, hvis man har penge...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-06-04 17:17

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Alt kan laves, hvis man har penge...

Jeg har set du tit holder ved Bosal i Kristrup, så du har ikke været over
ved
Tandhjuls fabrikken på Haraldsvej og se om de kunne hjælpe dig.

--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-06-04 05:52

Martin Vollert wrote:
> Jeg har set du tit holder ved Bosal i Kristrup, så du har ikke været
> over ved

Udspionerer du mig...

> Tandhjuls fabrikken på Haraldsvej og se om de kunne hjælpe dig.

Nej. Det er _alt_ for dyrt, at få sådan noget speciallavet...

Nu har jeg løst mit problem, men ellers kan de vist købes nye i England,
hvor de dog også ved, hvad sådanne skal koste... :-|

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Vollert

Dato : 07-06-04 13:57

> Udspionerer du mig...

Nææ jeg bor i samme område(over ved Citroen), og går tit forbi
med min hund, også din bil er jo ikke helt anonym

> Nej. Det er _alt_ for dyrt, at få sådan noget speciallavet...

Ja det kunne jeg tænke mig, det var nu mere også bare en joke.

> Nu har jeg løst mit problem, men ellers kan de vist købes nye i England,
> hvor de dog også ved, hvad sådanne skal koste... :-|

Ok hva står de i da ?.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-06-04 22:18

Martin Vollert wrote:
> Nææ jeg bor i samme område(over ved Citroen), og går tit forbi
> med min hund, også din bil er jo ikke helt anonym

Hvad snakker du om?
Dem er der da mange af i DK...

> Ok hva står de i da ?.

Meget mere end de 500 kr. som en brugt gearing koster herhjemme...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Vollert

Dato : 07-06-04 22:58

> Hvad snakker du om?
> Dem er der da mange af i DK...

LOL ja men ikke med dit navn skrevet med store grønne fede typer.

> Meget mere end de 500 kr. som en brugt gearing koster herhjemme...

Det var da vildt, men er det så nogle specielle racing parts ?
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-06-04 23:03

Martin Vollert wrote:
> LOL ja men ikke med dit navn skrevet med store grønne fede typer.

Det er nu lyse bogstaver - det er bilen er der grøn...
Du kan ikke engang se efter i morgen, da den holder på liften med en defekt
vandpumpe...

Og seriøst, så tror jeg ikke, at der er andre L200, der er ombygget, som min
er...

> Det var da vildt, men er det så nogle specielle racing parts ?
Næ, men krone/spidshjul er dyre fra ny...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-06-04 00:03

> Det er nu lyse bogstaver - det er bilen er der grøn...

Hmmm ?? nå jeg syntes nu ellers at bilen er mørkegrøn og teksten er
lysegrøn.

> Du kan ikke engang se efter i morgen, da den holder på liften med en
> defekt
> vandpumpe...

Hæ surt så går du på job hva

> Og seriøst, så tror jeg ikke, at der er andre L200, der er ombygget, som
> min
> er...

Nu har jeg jo kun set den sådan skråt bagfra når du holder ved ingangen .

> Næ, men krone/spidshjul er dyre fra ny...

Tjaa åbenbart.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-06-04 05:14

Martin Vollert wrote:
> Hmmm ?? nå jeg syntes nu ellers at bilen er mørkegrøn og teksten er
> lysegrøn.

Den er mørkegrøn, teksten lydegrå.
Men teksten er af den reflekterende type, så du har sikkert set skæret fra
bilens grønne farve...

> Hæ surt så går du på job hva

Niks. Søsters 160 hk Honda Civic står for skud...

> Nu har jeg jo kun set den sådan skråt bagfra når du holder ved
> ingangen .

Ok. Det er heller ikke let (for nogen) at se, når den holder alene. Hvis der
holdt en alm. L200 ved siden af, så ville du meget let kunne se, at den er
15 cm højere og ca. 20 cm breddere...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-06-04 12:08

Har du spurgt i http://www.ford-klub-danmark.dk
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.
om der var nogle der, der måske har noget til at ligge ?.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-06-04 05:01

Martin Vollert wrote:

> Har du spurgt i http://www.ford-klub-danmark.dk

Næ...
Jeg har fundet, hvad jeg skal bruge, så en lader jeg ligge...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-06-04 22:14

> [...]

> engelsk...
>
> Ingen huggere (jeg har snakket med) kan hjælpe...

Hvad med at finde en engelsk 'part pusher'
De burde kunne klare denslags, selv om de er englændere

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC