wanted: cool bass under 1000 usd
Fra : Anna

Dato : 04-06-04 05:57

hiya

Looking to buy a J-style 4 string bass. Much to my grief I sold my
Warwick Thumb 4 string bass + fretless Fender Jazz a while ago (to help
me raise a bit of money for a car + flat). Meanwhile my boyfriend has
got the DPLE Lakland bass I bought *LOL*.

Anyway now I am left with a six string + a fretless and lineless bass,
and I am considering to buy a second hand 4 string J style fretted bass
under 1000 USD. US based OK.

Let me know if you can recommend any sellers?

Cheers
Anna

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Morten Lind

Dato : 04-06-04 07:40

Anna <notworking@mail.dk> wrote:

> [...]
> under 1000 USD. US based OK.
>
> Let me know if you can recommend any sellers?

hæ, det var da et sjovt indlæg
Jeg har en håndbygget kontrabas fra 1940, men den koster noget mere end
1000 amerikanerpenge, nå ja - og så er der jo heller ikke bånd på

Hvad er en J-style bas?

Har du tjekket LYRA-manden?

Tror du ikke, det hér skulle være i en anden gruppe?

M.

Fra : Anna

Dato : 04-06-04 20:38

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
>
> Hvad er en J-style bas?
>
> Har du tjekket LYRA-manden?
>
> Tror du ikke, det hér skulle være i en anden gruppe?

Så skete det sku igen... forkert nyhedsgruppe Tjaaaaa... det sku jo
ske før eller siden - tilbage til en anden gruppe

/Anna

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Morten Lind

Dato : 05-06-04 09:26

> [...]

> Så skete det sku igen... forkert nyhedsgruppe Tjaaaaa... det sku jo
> ske før eller siden - tilbage til en anden gruppe

Øv - nu fik jeg ikke at vide, hvad en J-style bas er - hun har godt nok
travlt
M.

Fra : Anna

Dato : 05-06-04 10:58

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Øv - nu fik jeg ikke at vide, hvad en J-style bas er - hun har godt nok
> travlt
> M.

Hej igen Troede jo at du jokede. En J style bas, referer til en bas
bygget efter den legendaiske Fender Jazz bass. Dvs. med samme neck
profil, krop osv

/anna

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Morten Lind

Dato : 05-06-04 21:15

> [...]

> Hej igen Troede jo at du jokede. En J style bas, referer til en bas
> bygget efter den legendaiske Fender Jazz bass. Dvs. med samme neck

Hej Anna

Næeh - jeg har da ikke joket - heller ikke med min kontrabas eller
LYRA-manden

Jeg har selv spillet på og haft to Fender bas´er - en båndet jazzbas og
en båndløs precisionbas - det er de fedeste basser, der kan spilles på,
så jeg forstår godt, at du gerne vil ha´ en sådan - men kan man ikke få
en original mere?

Jeg synes det er sjovt, at du kalder den legendarisk, for det er da ikke
så længe siden, at jeg bestilte min Fender jazz.

Det var i begyndelsen af 70´erne og jeg var ret heldig, for umiddelbart
efter brændte Fenderfabrikken, hvor de oplagrede halsene(du kalder dem
necks), så træet på de efterfølgende bas´er har ikke ligget længe nok
til at være stabilt nok......

Men held og lykke fra en forhenværende bassist, der huserede den
københavnske rockscene i 70´erne......

Morten, der iøvrigt også spillede på et to-oktavts fodpedals basagregat,
samtidig med den båndløse........det lød godt - rigtigt godt - i den
symfoniske rock......

Undskyld, jeg fortaber mig.......

Morten

Fra : Anna

Dato : 07-06-04 09:04

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej Anna
>
> Næeh - jeg har da ikke joket - heller ikke med min kontrabas eller
> LYRA-manden

Cool

> [...]
> en båndløs precisionbas - det er de fedeste basser, der kan spilles på,
> så jeg forstår godt, at du gerne vil ha´ en sådan - men kan man ikke få

Yep, problemet er bare som du skriver at de nye ikke er så fede som de
gamle. Faktisk er det lidt min overbevisning at kvalitetskontrol hos
Fender er temmelig diskutabel. Fik selv købt en meget dårlig ubeset
båndløs Jazz for et par år siden, så nu prøver jeg at se hvad jeg i
stedet kan få

> Jeg synes det er sjovt, at du kalder den legendarisk, for det er da ikke
> så længe siden, at jeg bestilte min Fender jazz.
>
> Det var i begyndelsen af 70´erne og jeg var ret heldig,

He he... der var jeg jo slet ikke født endnu

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Niels Prins

Dato : 11-06-04 20:37

In article
<1geukzk.9aq1u8o086ioN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> Jeg har en håndbygget kontrabas fra 1940, men den koster noget mere end
> 1000 amerikanerpenge, nå ja - og så er der jo heller ikke bånd på

Hvad skal du have for den? - altså hvis du vil sælge.

Niels

Fra : Morten Lind

Dato : 11-06-04 21:00

Niels Prins <niels@_fjernes_prins.dk> wrote:

> In article
> <1geukzk.9aq1u8o086ioN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,

> Hvad skal du have for den? - altså hvis du vil sælge.
>
> Niels

Jeg vil helst ikke sælge, Niels
M., der håber at få tid til at spille engang