tørre læber...
Fra : kim

Dato : 03-05-01 12:54

Min datter på 4½ er begyndt at få meget tørre læber den
sidste tid... vi bruger læbepomad ( stik ) ikke vaseline da
vi har hørt at det ikke skulle være så godt...
hun drikker meget væske hver dag...

nogen med et godt råd ?
--
Med Venlig Hilsen
Kim

Fra : /arcana

Dato : 09-05-01 19:42

"kim" <kio@e-box.dk> wrote in message

> Min datter på 4½ er begyndt at få meget tørre læber den
> sidste tid... vi bruger læbepomad ( stik ) ikke vaseline da
> vi har hørt at det ikke skulle være så godt...

Får hun vitaminer nok?

/arcana

Fra : kim

Dato : 09-05-01 21:41

> Får hun vitaminer nok?
>
> --
> Med venlig hilsen
> /arcana

masser , også af varieret kost, grønt, frugt, væske osv osv...

--
Med Venlig Hilsen
Kim

Fra : zzenn

Dato : 09-05-01 19:51

On Thu, 3 May 2001 13:53:39 +0200, "kim" <kio@e-box.dk> wrote:

> [...]
>sidste tid... vi bruger læbepomad ( stik ) ikke vaseline da
>vi har hørt at det ikke skulle være så godt...

Ikke for at male fanden på væggen.. Men har I overvejet at få hende
testet for sukkersyge?

Det starter som regel med dehydrering i det kroppen arbejder på at
neutralisere den syre der efterhånden opstår.

Det er helt klart bedst at nippe det i opløbet HVIS det er det. Hvis
ikke, så meget desto bedre. I det mindste ved I det så.

Jeres almindelige læge kan få analyseret en blodprøve.

Remove "SPAMFREE" from address to write me.

Fra : kim

Dato : 13-05-01 21:47

har kontaktet min læge vedr. sukkersyge..
han spurgte: tisser hun meget ? nej...
så har hun ikke sukkersyge... hvad siger du til det ?
han vil ikke checke hende med endprøve...?
--
Med Venlig Hilsen
Kim

Fra : /arcana

Dato : 14-05-01 16:35

> har kontaktet min læge vedr. sukkersyge..
> han spurgte: tisser hun meget ? nej...
> så har hun ikke sukkersyge... hvad siger du til det ?
> han vil ikke checke hende med endprøve...?

Hun har IKKE sukkersyge. Bare tag det roligt - tørre læber er jo ikke det
værste der kan ske, og som Buddha siger er lidelse, død og sygdom en
uundgåelig del af en betinget tilværelse...

Min gamle fiskeskipper plejede at bruge svinefedt, og det ligner også i høj
grad menneskefedt, så det er måske ikke nogen dum ide. Det er i hvert fald
bedre end vaseline og andre petrokemiske restprodukter.

/arcana

Fra : Stroyer

Dato : 08-07-01 07:57

Nu har jeg sidet her og fulgt tråden i det sidste stykke tid, og så er det
at jeg tænker på hvorfor i ikke til det lille væsen på 4½ bruger alovea på
læberne om natten når hun sover. Det læger hurtigt og healer. Når hun sover
tøre hun det jo heller ikke af... hvis man bare tager saften fra alovea
planten og kommer direkte på læberne hjælper det smadder godt.
Jeg taler af erfaring da jeg engang belv så forbrandt over det hel at det
også gi ud over mine læber. Der havde vi en alovea plante inde i stuen og at
tog min mor et styke af den og bad mig smøre det i hovedet og på læberne..
det er lidt klistert, men det hjalp.
Stine

Fra : /arcana

Dato : 09-07-01 21:34

"Stroyer" <stroyer@stroyer.dk> wrote in message

> at jeg tænker på hvorfor i ikke til det lille væsen på 4½ bruger alovea på

Svinefedt er heller ikke at foragte. Det er det fedtsof, som minder mest om
menneskets eget fedt.
Udtræk af morgenfrue (Calendula officinalis) i svinefedt er endnu bedre.

/arcana