Hvilket kort er bedst til 2D?
Fra : Klaes

Dato : 04-06-04 12:25

Afledt af en diskussion i dk.teknik.video om hvilket kort der har den
bedste 2D kvalitet, vil jeg blige høre om i har nogen bud?

Nogen siger ATI Radeon 7500 andre siger Matrox Parhelia, hvad siger i
og hvorfor?

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 13:06

Mit bud vil være at Matrox kort gennerelt er bedre end Radeon (ATI) og især
GeForce (nVidia). Matrox har altid haft et ry af at være de bedste til 2D og
video. Jeg mener det holder den dag i dag også. De nye kort er jo kun
beregnet til 3D og ydelse i 3D.

Jeg har selv GeForce FX5950 men den bruges også til spil. Og kvaliteten i 2D
(video) er ikke god.
--
Hilsen
Anders

Byt ---(a)--- med @

Fra : Mythos

Dato : 04-06-04 15:11

"Klaes" <nospame@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedste 2D kvalitet, vil jeg blige høre om i har nogen bud?
>
> Nogen siger ATI Radeon 7500 andre siger Matrox Parhelia, hvad siger i

Jeg ved ikke om der er nogen forskel i dag på 2D på de forskellige kort, men
Matrox har længe været dem man gik til når man havde med grafik at gøre.

Kim Larsen

Fra : iddqd

Dato : 04-06-04 22:43

Klaes wrote:
> Afledt af en diskussion i dk.teknik.video om hvilket kort der har den
> bedste 2D kvalitet, vil jeg blige høre om i har nogen bud?

Svaret afhænger af hvad kortet skal bruges til, og hvilken prisklasse du
har tænkt dig.

> Nogen siger ATI Radeon 7500 andre siger Matrox Parhelia, hvad siger i
> og hvorfor?

Hvis du med 2D mener Photoshop og den slags så er Parhelia svaret, mener
du video afspilning så er ATI vis førende til privat brug mens der til
mere seriøse formål findes noget prof udstyr fra f.eks. Canopus.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.