Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
35mm film til PhotoCD
Fra : Jesper Cederberg

Dato : 01-06-04 19:59

Hej

Jeg har en stak alm. ISO200 35mm film som jeg udover at få alm.
papirsbiller af, gerne vil have i digital form. De fleste kan lave Picture
CD'er til en rimelig pris, men jeg vil gerne have dem i højere opløsning
end på de ca. 1500x1000 som Picture CD'er bliver leveret med.

Kender i nogle der kan lave Photo CD'er, eller andet med højere opløsning,
til en rimelig pris i storkøbenhavnsområdet? Med en rimelig pris mener jeg
2-2,5 kr pr. billede.

mvh
Jesper

Fra : Thomas Corell

Dato : 02-06-04 08:30

Jesper Cederberg wrote:
> [...]
>
> Kender i nogle der kan lave Photo CD'er, eller andet med højere opløsning,
> til en rimelig pris i storkøbenhavnsområdet?

www.gabs.dk kan ihvertfald, de har mange forhandlere i
københavnsområdet. Vær dog forberedt på at fotobiksen nok er lidt
clueless omkring PhotoCD formatet.

> Med en rimelig pris mener jeg 2-2,5 kr pr. billede.

Der tror jeg den kommer til at halte, kvalitet koster jo som bekendt.
Når gabs laver PhotoCD, er det manuel behandling. De tjekker svjh
scanningen for støvkorn o.lign, og laver evt. scanninger om inden de
afslutter opgaven. Mener de beskriver det rimeligt på deres hjemmeside.

Picture CD er er rent maskinelt, derfor kan prisen holdes nede.

Den ene gang jeg gjorde det var ekspeditionstiden ~1½ uge, og jeg mener
at jeg blødte ~200,- for en 36 billeders film. Efterfølgende købte jeg en
scanner der kan tage negativer/dias ;)

--
Don't waste space