Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan optimerer jeg dette billede?
Fra : Jimmy

Dato : 01-06-04 11:43

Hej

Jeg har taget et digitalbillede i dagslys med mit IXUS 400, men
Rottweilerens krop er svær at se.

Originalbillede - 2MB
http://hjem.get2net.dk/nyhedsgruppe/hunde_01.jpg

Jeg har forsøgt optimering med 75% Brigthness og Auto Levels bagefter:

Retoucheret - 2MB
http://hjem.get2net.dk/nyhedsgruppe/hunde_02.jpg

Hvordan kan man i Photoshop 7.0 optimere det bedre?

Mvh
Jimmy

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-06-04 12:08

Uheldigvis faldt Jimmy over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> Retoucheret - 2MB
> http://hjem.get2net.dk/nyhedsgruppe/hunde_02.jpg
> Hvordan kan man i Photoshop 7.0 optimere det bedre?

Jeg ville beskære billedet, så man ikke får alle de solfyldte områder
med. Efterfølgende kan man lege lidt med lys og kontrast.

Jeg er ingen ørn til billedebehandling, men her er et hurtigt bud:

www.tersgov.dk/hunde_01.jpg

Profferne kan sikkert gøre det meget bedre...

Claus

Fra : Jimmy

Dato : 01-06-04 12:34

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> [...]
> med. Efterfølgende kan man lege lidt med lys og kontrast.
>
> Jeg er ingen ørn til billedebehandling, men her er et hurtigt bud:

Hvad gjorde du rent konkret?
Det ser væsentligt bedre ud end det forsøg jeg selv kom med.

mvh
Jimmy

Fra : Peter T.

Dato : 01-06-04 12:49

Jimmy wrote:

> Hvad gjorde du rent konkret?
> Det ser væsentligt bedre ud end det forsøg jeg selv kom med.

Mit gæt:

Brug lassotool til at omkranse hunden med. Det valgte areal kan du så
særskilt ændre i brightness/contrast mv.. Bagefter vælger du så menuen
Select->inverse, så du arbejder med området omkring hunden. Til sidst kan
jeg lige nævne, at du muligvis får brug for Feather i Select-menuen på 5-20
pixels alt efter dit temperament.

I Photoshop CS er den slags småting meget nemmere med Shadow/Highlight-
funktionen, som i en håndvending kan redde mange fotos.

--
Rigtige samfundstabere kører Harley

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-06-04 01:06

> Hvad gjorde du rent konkret?
> Det ser væsentligt bedre ud end det forsøg jeg selv kom med.

Ja, hvad gjorde jeg

Bare jeg vidste det!

Jeg beskar billedet. Så pillede jeg lidt ved lys og kontrast. Jeg
hævede lyset ret meget, og vist nok halvt så meget på kontrasten. Så
rodede jeg lidt med farvesammensætningen og kørte tilsidst et skapere
filter et par gange. Jeg prøvede også at fjerne støj, men det fortrød
jeg vist nok igen.

Ellers har jeg intet gjort.

Claus

Fra : Jimmy

Dato : 01-06-04 18:02

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har taget et digitalbillede i dagslys med mit IXUS 400, men
> Rottweilerens krop er svær at se.

Archk - Havde ikke lige taget trafikbegrænsningen med i overvejelsen:

http://www.kjselekta.dk/hunde_01.jpg
http://www.kjselekta.dk/hunde_02.jpg

Beklager ulejligheden,
Jimmy