Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G5 vs IXUS 500
Fra : Yildizhan

Dato : 30-05-04 14:36

Jeg er kommet til det punkt om jeg skal købe G5 eller den nye IXUS 500 fra
Canon. Begge kameraer har 5 mill pixels. G5'eren koster 700,- mere en IXUS.
Men får man pænere billeder på G5 ??

Hvad ville i kloge hoveder købe ??

På forhånd tak

Fra : HCS [4000]

Dato : 30-05-04 14:51

Det kommer an på hvordan du vil bruge dit kamera. Skal det være et lille let
kamera, som et let at tage med sig og ikke fylder meget så skal du vælge
IXUS. Vil du gerne have et kamera hvor du har mulighed for i større grad
selv at have indflydelse på blænder/tid og andre manuelle indstillinger,
ekstra udstyr o.s.v., så er det G5 du skal vælge.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*
---

Fra : patrick

Dato : 30-05-04 16:53

Jeg har sammenlignet mit G2 med min vens ixus 400, og der er pæn, stor
forskel i kvaliteten - sikkert pga den meget større linse på G2eren. G2
tegner langt mere skarpt og med mindre støj i forhold til ixus 400, der dog
stadigvæk laver flotte billeder.
Hvis du vil have et lille og fikst kamera, køb ixus 500, hvis du vil kunne
ændre i fx blænde og eksponering og gemme i raw-formatet, vælg G5.

Fra : Tom

Dato : 30-05-04 21:15

"Yildizhan" <yildizhan@XXXishoejby.dk> wrote in message
> Jeg er kommet til det punkt om jeg skal købe G5 eller den nye IXUS 500 fra
> Canon. Begge kameraer har 5 mill pixels. G5'eren koster 700,- mere en
> [...]

Jeg har kun erfaring med G5,- og er kanskje derfor inhabil. Et av G5's
største fortrinn er mulighet til nærfotografering. Det være seg makro men
også fotografering av mennesker og omgivelser. Jeg sikter til LCD-skjermen.
I steden for å se direkte mot et menenske, kan man se ned i bakken, til
siden eller liknende. På den måten kan man ta et bilde av f.eks.et barn uten
å virke påtrengende eller vekke oppmerksomhet. Ved makrofotografering er
LCD-skjermen perfekt.

Tom R. Høibjerg
http://home.online.no/~treihoe/

Fra : Erik W.

Dato : 01-06-04 23:12

"Tom" skrev i news:zgquc.4880$RL3.93410@news2.e.nsc.no...

> [...]
uten
> å virke påtrengende eller vekke oppmerksomhet. Ved makrofotografering er

Ja den drejelige lcd-skærm har jeg også altid syntes må være godt at
arbejde med. Man kan kan eksempelvis fotografere børn, dyr og andre
lavbenede væsner i øjenhøjde uden at skulle ned og kravle.
Jeg har et gammelt russisk dobbelt spejreflekskamera - sådan et man kigger
ned i fra toppen. Det er godt at fotografere børn med fordi man kan
fotografere med kameraet hængende over skulderen. Det er dog lang tid siden
jeg har brugt det for det er dulens dyrt i drift, når jeg ikke selv
fremkalder.

Mvh Erik

--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)