Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos fra karnevalet...
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-05-04 11:32

Fotos fra Karnevalet i København plejer jo at interessere de fleste,
så derfor vil jeg lige oplyse, at jeg har opdateret mit web-site med
nye billeder fra gårsdagens parade på strøget.

Under nye fotos er der 48 udvalge billeder:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_22_1of4.html

Hvis man vil se revl og krat, så er der 187 billeder på flg. link,
de nye billeder fra 2004 starter ved filnavn "karneval-174.jpg"
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/karneval/preview_15of30.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Sahl

Dato : 30-05-04 12:27

> [...]
> nye billeder fra gårsdagens parade på strøget.
>
> Under nye fotos er der 48 udvalge billeder:

Ville det ikke have været en bedre idé at have taget billeder lidt længere
fra, så man ikke blot så personernes ansigter, men istedet for også deres
dragter ?

Mvh
Henrik

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-05-04 12:54

Henrik Sahl wrote:

> Ville det ikke have været en bedre idé at have taget billeder lidt længere
> fra, så man ikke blot så personernes ansigter, men istedet for også deres
> dragter ?

Tja, den slags billeder laver alle andre jo tonsvis af, og så havde
jeg lyst til at prøve noget nyt, og der er vist ingen tvivl om, at
jeg har rigtig go' kontakt til dem jeg fotograferer, og at jeg får
posetiv respons...

Og så har jeg da også lavet ganske mange billeder, hvor man ser
dragterne og og de forskellige grupper i optoget...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Christensen

Dato : 30-05-04 12:49

> [...]
> nye billeder fra gårsdagens parade på strøget.
>
> Under nye fotos er der 48 udvalge billeder:

Hej Niels.
Der er flere flotte billeder! Jeg synes dine billeder har en utrolig varm
farve, næsten lidt for varm i nogle tilfælde. Har de været en tur omkring PS
for at kompenserer for dårligt vejr?

Hvis nogen skulle være interesseret har jeg en masse billeder fra Aalborg
Karneval. De er ikke blevet organiseret, sorteret eller behandlet på nogen
som helst måde, pga. manglende tid, og der er heller ingen thumbnails, men
en masse stemningsbilleder er der da

www.dksoft.dk/pics/karneval/index.asp

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-05-04 13:02

> [...]
>
> Hvis man vil se revl og krat, så er der 187 billeder på flg. link,
> de nye billeder fra 2004 starter ved filnavn "karneval-174.jpg"

Det er en fin serie close up portrætter, der er ikke meget
der kunne gøres anderledes. Det eneste ville være en
kortere (mindre) dybdeskarphed, så havde de rigtig
svinget.. -max-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-05-04 13:19

-max- wrote:

> Det er en fin serie close up portrætter, der er ikke meget
> der kunne gøres anderledes. Det eneste ville være en
> kortere (mindre) dybdeskarphed, så havde de rigtig
> svinget..

Det ville ha' krævet mere tele, og dermed meget kortere lukketider,
og det var der ikke nok lys til...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ChristianTC

Dato : 30-05-04 13:39

> Fotos fra Karnevalet i København plejer jo at interessere de fleste,
> så derfor vil jeg lige oplyse, at jeg har opdateret mit web-site med
> nye billeder fra gårsdagens parade på strøget.

Jeg er ikke særligt god til det tekniske mht. billeder, men jeg synes det er
nogle flotte skud du har taget. Især synes jeg at billederne med danserne er
spændende pga. de skæve, og meget levende ansigtsudtryk.

Mvh
Christian
--
Fortes Fortuna Juvat

Fra : Per F Andersen

Dato : 30-05-04 23:21

Som det fremgår af oversigten har jeg også været i aktion mht. karnevalet.
Det ser ud som om Niels' portrætter er taget efter optoget, men mine er
taget under optoget.
Der er også en serie fra fælledparken i dag (søndag).

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-05-04 00:53

Per F Andersen wrote:

> Som det fremgår af oversigten har jeg også været i aktion mht. karnevalet.
> Det ser ud som om Niels' portrætter er taget efter optoget, men mine er
> taget under optoget.

Nej du tager fejl, jeg fotograferede kun på strækket fra Kongens
Nytorv til Amagertorv, allerede der havde jeg fået taget 195 billeder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per F Andersen

Dato : 31-05-04 08:58

Niels Ebbesen wrote:

> Nej du tager fejl, jeg fotograferede kun på strækket fra Kongens
> Nytorv til Amagertorv, allerede der havde jeg fået taget 195 billeder.

Jeg synes det ser ud som om modellerne, som du kalder dem, står stille og
afventer at du tager billede? Og det er derfor at jeg siger at mine er taget
live, altså uden 'samarbejde' med modellerne.
Jeg fik for øvrigt taget 270 billeder, men de var dog lanfgtfra alle gode.
Nogle af dem kan ses her: http://www.javist.dk

mvh per

------------------------
weblog: http://javist.smartlog.dk
http://www.grafolog.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-05-04 10:33

Per F Andersen wrote:

> [...]
> live, altså uden 'samarbejde' med modellerne.
> Jeg fik for øvrigt taget 270 billeder, men de var dog lanfgtfra alle gode.

En del af portrætterne er lavet der hvor optoget sætter igang, for
der gik det ikke så stærkt, men ellers er danserne jo meget
samarbejdsvillige, prøv at se her, hun danser specielt for mig, og i
tilgift så får jeg endda lige en fræk kys-mund...

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_karneval-325.html

Du kan se på fliserne og baggrunden, at det er taget på Amagertorv.

Jeg tog 195 billeder af optoget, jeg har lagt 187 på min hjemmeside,
og ud af dem kunne der godt pilles en 5-10 super billeder, og så vil
der være et billede der er det bedste...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ha

Dato : 31-05-04 13:09

Per F Andersen wrote:
> Jeg fik for øvrigt taget 270 billeder, men de var dog lanfgtfra alle
> gode. Nogle af dem kan ses her: http://www.javist.dk

Det foto du har taget der hedder 040529-33.JPG , nr. 9 af 24 i
closeups er vist samme smukke qvinde som N. Ebbesen
har skudt på http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_karneval-325.html
og jeg er nu nysgerrig efter at vide, hvorfor der er den store
farve/tone forskel.

/ha

Fra : Per F Andersen

Dato : 31-05-04 17:03

ha wrote:

> [...]
> har skudt på http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_karneval-325.html
> og jeg er nu nysgerrig efter at vide, hvorfor der er den store

Jeg har tilsræbt en naturlig farvegengivelse, hvilket jeg ikke tror N.E.
har! ?

Fra : ha

Dato : 31-05-04 19:21

Per F Andersen wrote:
> Jeg har tilsræbt en naturlig farvegengivelse, hvilket jeg ikke tror
> N.E. har! ?

ok, tak. Vildt sådan en forskel der kan være.

/ha

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-05-04 20:50

ha wrote:

> [...]
> har skudt på http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_karneval-325.html
> og jeg er nu nysgerrig efter at vide, hvorfor der er den store

Der er mange faktorer som spiller ind, vi fotograferer ikke med det
samme kamera, og lyset ændrede sig konstant, fra kl. 11:00 til kl.
13:00 flyttede det sig hele 400 kelvin grader, og på strøget viker
husene som store reflektorskærme, der påvirker lyset en smule med
den farve som de er malet i.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : A. Einstein

Dato : 31-05-04 11:42

> [...]
>
> Hvis man vil se revl og krat, så er der 187 billeder på flg. link,
> de nye billeder fra 2004 starter ved filnavn "karneval-174.jpg"

Meget cool billeder:). Portræt billeder kan man altid nyde:). De er varme og
meget farverige :). Det kan jeg lide.