Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Re: Et portræt af en Brunskuldret Våge
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 30-05-04 00:48

Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40af7973$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg synes du skulle komme tættere på og undgå alt det uvæsentlige.
> Se her http://www.pbase.com/image/28353041/original

Ha, ja, hejren hed sgu Christensen.

Fantastisk billede i øvrigt. Jeg synes det er utrolig kontrastfyldt og
skarpt, har du brugt uskarp afmaskning?? Har selv 10D og synes jeg får et
meget mere soft billede...

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 30-05-04 06:49

On Sun, 30 May 2004 01:47:37 +0200, "Tim Lerche Sørensen"
<nowayiwillletuspamme@skod.fr> wrote:

>Fantastisk billede i øvrigt. Jeg synes det er utrolig kontrastfyldt og
>skarpt, har du brugt uskarp afmaskning?? Har selv 10D og synes jeg får et
>meget mere soft billede...

Tak.

Nej eneste efter behandling var resize ellers var det direkte fra 300D
og endda optaget i sportsmode.

MVH Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-04 07:51

In article <c9b7jj$1k0$1@news.cybercity.dk>, Tim Lerche Sørensen wrote:
> [...]
>
> Fantastisk billede i øvrigt. Jeg synes det er utrolig kontrastfyldt og
> skarpt, har du brugt uskarp afmaskning?? Har selv 10D og synes jeg får et

300D default indstillinger kører med lidt mere sharpening,
kontrast og sharpening som standard en 10D, og det er derfor
mere velegnet (i fabriksindstillinger) til at levere brugbare
JPEG billeder.

Og en del af din softness skyldes måske at du ikke bruger
Canon L-objektiver eller Sigma EX ?

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 30-05-04 17:48

Det kunne godt tænkes. Men så ser jeg frem til at få en Sigma 12-24EX hjem
inden længe, så må vi håbe det i hvert fald hjælper på vidvinkelområdet.

meddelelse news:slrncbj123.k9.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Johannes

Dato : 01-06-04 10:23

On Sun, 30 May 2004 06:50:39 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>300D default indstillinger kører med lidt mere sharpening,
>kontrast og sharpening som standard en 10D, og det er derfor
>mere velegnet (i fabriksindstillinger) til at levere brugbare
>JPEG billeder.

Hej Povl,

Jeg har også en 10D og kører med standard indstilling. Men der kan
derudover laves 3 reguleringer.

Har du et forslag til gode indstillinger af kontrast, skarphed,
mætning og farve.

Det ser ud til, at vi ikke kan ændre opsætningen med Adobe RGB,
ligesom jeg ikke forventer at det har nogen betydning, når vi anvender
RAW. (Altså kun ved jpg billeder).

Johannes

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-06-04 10:30

Johannes wrote:
> [...]
> Det ser ud til, at vi ikke kan ændre opsætningen med Adobe RGB,
> ligesom jeg ikke forventer at det har nogen betydning, når vi anvender

Ingen af indstillingerne har svjv noget at sige når du kører RAW.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3