Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta DiMAGE Z1
Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-05-04 10:35

til 2699 i føtex - er det et godt kamera - det eneste der umiddelbart ikke
falder i min smag er de 3,2 megapixel - resten er rigtigt godt - er de 3,2
ikke lige i underkanten hvis man er lidt kræsen? Jeg ved godt at megapixel
alene ikke skaber et kamera - jeg mener bare at med 10x optisk zoom osv. er
det lige i underkanten - jeg vil gerne have nogle rigtigt gode billeder af
mine unger etc. og gerne nogle gode macro billeder. Hva syns I?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 29-05-04 11:55

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det lige i underkanten - jeg vil gerne have nogle rigtigt gode billeder af
> mine unger etc. og gerne nogle gode macro billeder. Hva syns I?

Det kan anbefales at læse lidt om det pågældende kamera
på dette websted http://akamera.dk/art.php?artikkelid=5614

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Kolding Kammerorkester:
www.kammermusik.k4.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-05-04 12:17

> Det kan anbefales at læse lidt om det pågældende kamera
> på dette websted http://akamera.dk/art.php?artikkelid=5614

nu har jeg så fået kig på et canon powershot G5 - de billeder jeg finder
frem til via dit link er virkeligt flotte med det kamera - er det det bedste
fra canon i den prisklasse, eller er der noget andet jeg skal kigge efter?
noget nyere måske - eller er det cremen lige for tiden?

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 29-05-04 19:04

> [...]
> fra canon i den prisklasse, eller er der noget andet jeg skal kigge efter?
> noget nyere måske - eller er det cremen lige for tiden?

Det skal ikke være mig forundt at bedømme de mange kameratypers bonitet.
Her på matriklen anvendes Canon Powershot G4 til stor glæde for hele
familien,
men det er ikke udtryk for, at dette apparat eller efterfølgeren er *cremen*
i skrivende
stund. Blot er vi her tilfredse.

Det kan kun anbefales, at du foretager en række undersøgelser ud fra det
formodede behov - interesse og ikke mindst pengepungens formåen.
Selv fandt jeg gode råd blandt andet på dette websted med hjemsted i Norge.
http://www.digit.no/Tester/Kameraer/kamerate.htm

Prøv også at følge med i nærværende nyhedsgruppe, seriøse websteder og
måske i diverse månedsmagasiner.
(Et lidt tyndt råd måske, men dog positivt ment).

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Kolding Kammerorkester:
www.kammermusik.k4.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-05-04 21:30

> (Et lidt tyndt råd måske, men dog positivt ment).

ganske fint - tak for hjælpen - jeg er på sagen

Fra : Gert Medom

Dato : 30-05-04 10:41

Hej.

Du skal lige gøres opmærksom på, at minolta har introduceret en efterfølger
til Z1. Z2 har 4 MP opløsning.

Jeg har næsten kun godt at sige om Canon Powershot S45. Det eneste jeg
oplever som irriterende er, at batteri indikatoren ikke advarer, før
batteriet er næsten tomt. Idag er det bedre at se på S50, og S60 er på
trapperne, men zoomen er ikke så stor som dit ønske.

hilsen Gert

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-05-04 11:12

> [...]
> batteriet er næsten tomt. Idag er det bedre at se på S50, og S60 er på
> trapperne, men zoomen er ikke så stor som dit ønske.

dem vil jeg helt sikkert kigge på - sagen er at jeg faktisk ikke helt ved
hvad mit ønske er - jeg har et gammelt sony digi kamera som kun har 2 mp og
INGEN optisk zoom - ingen optisk zoom = mine unger på billederne er bare små
pletter i midten med en masse luft udenom - så det jeg ønsker er bare
gode billeder med mulighed for optisk zoom - desuden har det gamle kamera en
tendens til at stille skarpt på baggrunden så mit egentlige motiv står
uskarpt i fronten - afsindigt irriterende! - er det en tendens nyere
kameraer har eller er det slut med det? - det kunne osse være sjovt med et
der kan tage små film - gerne i rigtig god kvalitet så man kan holde ud at
se på det.

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 30-05-04 19:03

sniper_Nolight wrote:

> til 2699 i føtex - er det et godt kamera - det eneste der umiddelbart ikke
> falder i min smag er de 3,2 megapixel - resten er rigtigt godt - er de 3,2
> ikke lige i underkanten hvis man er lidt kræsen?

Det mener jeg ikke.

> [...]
> det lige i underkanten - jeg vil gerne have nogle rigtigt gode billeder af
> mine unger etc. og gerne nogle gode macro billeder. Hva syns I?

Det tager ret godt macrobilleder, og man bliver hurtigt glad for zoomen.
Men hvis det primært er til indendørsbilleder af ungerne, ville jeg nok
vælge noget andet. Evt. med focus assist lampe. Z1 fokuserer ikke vildt
godt i lav belysning.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-05-04 09:56

> [...]
> Men hvis det primært er til indendørsbilleder af ungerne, ville jeg nok
> vælge noget andet. Evt. med focus assist lampe. Z1 fokuserer ikke vildt

ok tak for det