Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål ??? Nikon Coolpix 5000
Fra : pfauer

Dato : 28-05-04 17:35

Jeg har netop investeret i et brugt Nikon 5000.
Selvom jeg har læst manualen flere gange er det ikke
lykkes mig at finde noget om hvordan man kan få datoen
udskrevet på alle billeder. Dette kunne lade sig gøre på mine tidligere
billige digital kameraer så sikkert også på dette.
Hvis der er nogen der gider dele deres viden med mig bedes i sende mig en
mail på peter@fauerby.dk
Mvh
Peter

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-05-04 20:30

"pfauer" <123pfa@sport.dk(fjern 123)> wrote in message
> [...]
> udskrevet på alle billeder. Dette kunne lade sig gøre på mine tidligere
> billige digital kameraer så sikkert også på dette.

dato bliver IKKE sat ind på billedet, men gemmes som et datafelt, der kan
udskrives/ses, når du ser billedet på skærmen.
I gamle dage havde man nogle skrækkelige blegrøde tal, der ofte sad i vejen
på billederne, men det tid er forbi. Der findes muligvis PC programmer, der
kan læse den gemte information, og lægge det ind på det synlige billede, men
dem kender jeg ikke noget til.

Bo //
-Nikonist

Fra : HKJ

Dato : 28-05-04 20:35

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote in message
> Der findes muligvis PC programmer, der
> kan læse den gemte information, og lægge det ind på det synlige billede,
men
> dem kender jeg ikke noget til.

Måske exifer's watermark funktion?

http://www.exifer.friedemann.info/

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-05-04 20:57

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> men
>
> Måske exifer's watermark funktion?
>
> http://www.exifer.friedemann.info/

-ku' godt se sådan ud. Mit "gamle" F4 kan skrive datoen på højkant mellem
billederne, og jeg har aldrig savnet at få det ind på selve billedet. Har
jeg mere, jeg skal huske, har jeg altid en lille Kinabog og en blyant i
fototasken.

Bo //

Fra : HKJ

Dato : 28-05-04 21:15

> -ku' godt se sådan ud. Mit "gamle" F4 kan skrive datoen på højkant mellem
> billederne, og jeg har aldrig savnet at få det ind på selve billedet.

Nej tak, jeg vil heller ikke have mine billeder ødelagt af diverse tekster.

> Har
> jeg mere, jeg skal huske, har jeg altid en lille Kinabog og en blyant i
> fototasken.

Så er det bare med at huske at bruge den. Jeg har også brugt at have en
lille bog i tasken, men syntes altid at jeg mangler info på de billeder,
hvor jeg gerne vil vide det.
Jeg syntes at EXIF er et kæmpefremskridt, der er man 100% sikker på at
informationen er korrekt noteret og det for samtlige billeder.