Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Medion MD5995 ??
Fra : Jens

Dato : 27-05-04 09:48

Hej NG

Har kig på et brugt til fin pris (kr. 1300,- inkl. en del udstyr), men har
nogen erfaringer med dette kamera? Spec. ser jo fine ud ,-)

Jens

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 27-05-04 10:11

Jens wrote:
> Hej NG
>
> Har kig på et brugt til fin pris (kr. 1300,- inkl. en del udstyr), men har
> nogen erfaringer med dette kamera? Spec. ser jo fine ud ,-)
>
> Jens

Hold dig langt fra det, det tager endog meget uskarpe billeder.

Hilsen Tommy Hjorth

Fra : Alex Linaa

Dato : 27-05-04 10:13

"Jens" <sjp.news@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Har kig på et brugt til fin pris (kr. 1300,- inkl. en del udstyr), men har
> nogen erfaringer med dette kamera? Spec. ser jo fine ud ,-)

Hvilke specs. er det du ser på? At det har en masse pixels til nogle få
kroner er jo ikke et kvalitetsstempel.

Jeg har endnu til gode at se et teknisk godt billide taget med et
Medionkamera, som nok må betegnes som en billedsensor med noget
gennemsigtigt plastik foran.

Digitalmagasinet har testet et Medion (en anden model), og skriver i
Contras:

Støjfyldt

Meget plasticagtig

LCD skærm med dårlig opløsning

Ingen optisk søger

Meget dårligt/mørkt billede på LCD skærmen

Halvdårlig billedkvalitet under gode lysforhold

Heldårlig billedkvalitet under middel lysforhold

Ubrugelig billedkvalitet under dårlige lysforhold

Svag blitz

Tager lang tid om at lade blitzen op

Middelmådig batteritid

Få indstillingsmuligheder

Viser ikke hvor mange billeder der er plads til i hukommelsen.

Meget dårlig lydkvalitet på film

Se selv testen på
http://www.digitalmagasinet.dk/showarticle.asp?ART=/artikler/024_medion_md40
467/

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 10:24

> Jeg har endnu til gode at se et teknisk godt billide taget med et
> Medionkamera, som nok må betegnes som en billedsensor med noget
> gennemsigtigt plastik foran.

Jeg plejer at sige til folk der spørger: Nok har sensoren mange pixels, men
det hjælper jo ikke, hvis den kigger ud igennem bunden af en flaske...

:) Jakob

Fra : Alex Linaa

Dato : 27-05-04 10:42

"JBT" <write direct in newsgroup> skrev i en meddelelse

> Jeg plejer at sige til folk der spørger: Nok har sensoren mange pixels,
men
> det hjælper jo ikke, hvis den kigger ud igennem bunden af en flaske...

Hehe, det er ikke det halve galt.
Jeg plejer at sige, at Medion, Sipix, Samsung og hvad de nu ellers hedder,
får leveret deres optik herfra: www.br-leg.dk/

/Alex

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 27-05-04 12:23

Samsung også???

Fra : Alex Linaa

Dato : 27-05-04 12:57

www.linaa.com
"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Samsung også???

Well, måske er Samsung bedre end de andre, men www.steves-digicams.com er
ikke ret vild med nogen af Samsungs kameraer.
Testbillederne fra Samsung på den side er heller ikke noget at råbe hurra
for.

/Alex

Fra : Carsten Christensen

Dato : 27-05-04 12:58

Hæ Hæ! - Ja jeg gad heller ikke at have det om det så blev smidt
efter mig !!
Tag og find et brugt Canon G1 eller Ixus så får du noget som dur!!
Mvh.
CC

Fra : Alex Linaa

Dato : 27-05-04 13:12

"Carsten Christensen" <c.c@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hæ Hæ! - Ja jeg gad heller ikke at have det om det så blev smidt
> efter mig !!

Og det er netop hvad de gør.
www.dba.dk svømmer i Samsung'er som folk gerne vil af med igen, med garanti
fordi det ikke er lykkedes dem at tage et skarpt billede med kameraerne.
1.300,- kr er dyre lærepenge når man får købt FOR billigt, og lader sig
besnære af en masse pixels.

/Alex

Fra : Alex Linaa

Dato : 27-05-04 13:05

> [...]
>
> Har kig på et brugt til fin pris (kr. 1300,- inkl. en del udstyr), men har
> nogen erfaringer med dette kamera? Spec. ser jo fine ud ,-)

Hvis du går ud fra en pris på 1.300,- kr., kan du faktisk erhverve dig et
fortrinligt kamera i Canon A60:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=12623, og så er det nyt.

/Alex