Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
holdbart, vandtæt, dårligt lys,
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-05-04 15:37

Hej, jeg skal bruge et kamera til at dokumentere uheldige ting på stier
og skovveje. Dvs.

en opløsning på 640x480 er fint
da der kan være dårlig belysning må det gerne kunne tage billeder der.
måske med blitz.
da det er i skoven må det gerne være vandtæt, både for regn, men også
vandpytter hvis jeg skulle tabe det, hvilket i øvrigt ville kunne ske
fra 2 meters højde :(
Jeg vil gerne have en halsrem så risikoen for tab minimeres.
Det _SKAL_ kunne betjenes med en hånd.
jeg regner med at holde stille når jeg tager billederne, så
bevægelse gør ikke så meget.
Jeg tager vel næppe mere end et par billeder pr. tur, så
hukommelsen behøver heller ikke være kæmpe stor.
Jeg behøver ikke se billederne med det samme.

Nogen der har nogle foreslag til hvilket kamera jeg kan købe ?

JonB

Fra : Gert Medom

Dato : 25-05-04 19:38

Umiddelbart tænker jeg på Pentax Optio WR33. Det har ihvertfald de
egenskaber med at være vandtæt og holdbart. Det blev anmeldt i Digital Foto
1/2004. Om det er enhånds ved jeg ikke!

Måske skulle du se på olympus Mju 300 og 4xx. De er om ikke vandtætte så dog
vandafvisende og kan klare en byge. De er fysisk små kameraer, som måske kan
betjenes med en hånd.

.. Jeg søger selv for en god ven et enhånds kamera. Er du flink at skrive til
mig, hvis du falder over et sådant??

Hilsen Gert

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-05-04 23:32

Gert Medom wrote:
> Umiddelbart tænker jeg på Pentax Optio WR33. Det har ihvertfald de
> egenskaber med at være vandtæt og holdbart. Det blev anmeldt i Digital Foto
> 1/2004. Om det er enhånds ved jeg ikke!

Det er ikke helt vandtæt nok til min smag.

> Måske skulle du se på olympus Mju 300 og 4xx. De er om ikke vandtætte så dog
> vandafvisende og kan klare en byge. De er fysisk små kameraer, som måske kan
> betjenes med en hånd.

De skal kunne klare at lande i en spand med vand, eller en vandpyt, eller...

> . Jeg søger selv for en god ven et enhånds kamera. Er du flink at skrive til
> mig, hvis du falder over et sådant??

Jeg stødte tilfældigvis på
http://www.pixmania.com/dk/dk/tnb/3_i_1_undervandsdigitalka/31956/fiche.html
Der er ret tæt på det jeg vil, meeen jeg overvejer alligevel at betale
de 1000,- som et Sony CyberShot DSC-U60 koster. Det er nemlig mere
generelt anvendeligt. Tak til Lars Månsson for foreslaget.

JonB

Fra : Lars Månsson

Dato : 25-05-04 19:50