Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ka det virkelig passe
Fra : Allan Hansen

Dato : 25-05-04 09:51

jeg vil købe mig en scanner der kan scanne almindelige negativer, fordi jeg
er utrolig træt af at betale en masse penge for billeder der ikke virke, på
den her måde kan jeg selv vælge de billeder som jeg vil ha printet ud.
Men så var jeg ved en fotoforretning for at høre hvad det kostede kun for at
få fremkaldt en film, men det var faktisk lige så dyrt som hvis jeg skulle
ha billederne med.
hvordan ka det være?
Mvh allan hansen

Fra : khs

Dato : 25-05-04 10:49

> [...]
at
> få fremkaldt en film, men det var faktisk lige så dyrt som hvis jeg skulle

Nej, det kan ikke passe

Fuji (i kvickly) tager 20 kroner for rå fremkaldelse uden papir. Min lokale
fotomand vil have 35 kroner, men så har jeg den også efter en halv time. Det
er for negativ film. Dias er en anden sag.

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(fjern det spiselige og indsæt
punktum før land)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-04 11:23

"Allan Hansen" <ahdigital@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

at
> få fremkaldt en film, men det var faktisk lige så dyrt som hvis jeg skulle

Hej Allan

Det er da sikkert rigtigt, for når du begynder at stille specielle krav, så
koster det. Priserne er jo presset så langt ned, at det nu bliver dyrere at
ville behandles anderledes. Systemet er baseret på, at du får en
fremkaldelse og et eller flere sæt billeder, men til gengæld billigt. Ikke
at du går den anden vej, og ikke ønsker billeder. Når du træder udenfor
flertallet, bliver det dyrere.
Men med din indstilling, vil jeg da foreslå, at gå over til Dias.
Der er noget mere format i at se sine billeder i 100*150 cm og ikke 10*15
cm.

M.V.H......Benny..

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 25-05-04 21:51

> [...]

at
> få fremkaldt en film, men det var faktisk lige så dyrt som hvis jeg skulle

Sådan er det heller ikke alle vejne...
Hvis din lokale fotohnadler eller fotograf ikke kan "nøjes" med at blot
fremkalde en film for dig, men vil lave billeder også. Så find dog en anden.
Der er mange steder hvor du kan nøjes med blot at få fremkaldt din film,
hvis du ikke ønsker billederne med.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk