Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
God fotobog søges.
Fra : Jesper

Dato : 24-05-04 23:52

Nogen der kan anbefale en god fotobog ? Bogen skal bruges af en person som
er et par års erfarring med SLR fotografering.

Mvh
Jesper

Fra : Ole C

Dato : 25-05-04 00:19

"Jesper" <SPAMhobbes@vkr.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan anbefale en god fotobog ? Bogen skal bruges af en person som
> er et par års erfarring med SLR fotografering.
>
> Mvh
> Jesper

Hvad med denne?
http://www.politikensforlag.dk/index.jsp?main_menu=H%E5ndb%F8ger&prodkey=905&action=showproduct

Den er ret god, mht fotografering, billedebehandling og digitalt. Du kan
evt. prøve at tage et kig i den lokale boghandel.

Mvh Ole
www.condrup.dk

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-05-04 06:30

"Jesper" <SPAMhobbes@vkr.dk> wrote in message
> Nogen der kan anbefale en god fotobog ? Bogen skal bruges af en person som

Du kan evt. også begynde at kigge efter bøger om de ting du ynder at
fotografere, f.eks. portræt foto, dyrefotos, landskab osv...

Hvis du har en passion for et eller andet fotoområde, kan du evt. skrive det
her, og så kan det være at der er nogen der kender et par gode bøger...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jesper

Dato : 25-05-04 07:06

> Du kan evt. også begynde at kigge efter bøger om de ting du ynder at
> fotografere, f.eks. portræt foto, dyrefotos, landskab osv...

Rent fotografisk drejer det sig nok mest om portræt- og
landskabsfotografier.

> Hvis du har en passion for et eller andet fotoområde, kan du evt. skrive
det
> her, og så kan det være at der er nogen der kender et par gode bøger...

Ud over det fotografiske, kunne det være rart med noget teknisk. Jeg kan
huske, at der var en længere diskussion (et par måneder tilbage i gruppen)
omkring motivets placering i forhold til fotografen (hvordan dette påvirkede
billedet), det syntes jeg var spændende læsning.

Mvh
Jesper

Fra : Egon Stich

Dato : 25-05-04 10:19

> [...]
> Nogen der kan anbefale en god fotobog ? Bogen skal bruges af en person som
> er et par års erfarring med SLR fotografering.

Prøv at tale med bibliotekaren på dit lokale bibliotek.
Du vil kunne få alenlange lister med fotobøger, og starte fra en ende af.

MVH
Egon.

Fra : Jesper

Dato : 25-05-04 16:24

> Prøv at tale med bibliotekaren på dit lokale bibliotek.
> Du vil kunne få alenlange lister med fotobøger, og starte fra en ende af.

Det er netop derfor jeg spørger i en gruppe som denne, hvor jeg ved at der
sidder folk, som ved meget mere om fotografering end en bibliotekar.

Mvh
Jesper

Fra : Jan F.

Dato : 25-05-04 16:19

Jeg kan varmt anbefale "Politikens Fotobog", jeg købte min COOP for kr. 99,-
Bogen omtaler stort set alt inden for foto, den er et hit til prisen.

--

Jan F.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-05-04 18:27

"Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
99,-
> Bogen omtaler stort set alt inden for foto, den er et hit til prisen.

+++++++++++++++++++

Hej Jan.

Hvad mener du med COOP ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jan F.

Dato : 25-05-04 22:29

"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40b38179$0$153

> Hvad mener du med COOP ?

Købt hos COOP, nærmere betegnet Kvikly xstr i City 2 til kr. 99,-

--

Jan F.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-05-04 11:50

> Købt hos COOP, nærmere betegnet Kvikly xstr i City 2 til kr. 99,-
>
> --
>
> Jan F.
++++++++++++++++++++

Hej Jan.

OK, fordi jeg så den på Politikens hjemmeside, der kostede den ca. 350 kr.
Den hedder det samme som det du skrev, men måske det ikke er den samme bog.

Fra : Jan F.

Dato : 26-05-04 16:39

"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40b475d9$0$264>
> OK, fordi jeg så den på Politikens hjemmeside, der kostede den ca. 350 kr.
> Den hedder det samme som det du skrev, men måske det ikke er den samme
bog.

Min hedder: Politikens Fotobog, 1. udgave, 3. oplag, udgivet i 2003. ISBN
87-567-6209-7
Passer meget godt at normalprisen er ca. 350,-

--

Jan F.

Fra : Jesper

Dato : 26-05-04 06:37

Hej Jan
Jeg prøver at se om ikke jeg kan finde en kopi, tak for hjælpen.

Mvh
Jesper

Fra : Michael Bothager

Dato : 25-05-04 16:25

Jesper wrote:
> Nogen der kan anbefale en god fotobog ? Bogen skal bruges af en person som
> er et par års erfarring med SLR fotografering.

Hej Jesper.

En bog jeg selv syntes er helt i top er NG's Photography Field Guide af
Peter Burian og Robert Caputo: [
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0792274989/qid=1085498057/sr=1-7/ref=sr_1_11_7/026-2037145-3979603
]
short-link [ http://makeashorterlink.com/?K5FE13468 ]

Der er også flere "søter-bøger" i serien, men af dem kan jeg kun
anbefale "People & Portraits" [
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0792264991/ref=pd_bxgy_text_2_cp/026-2037145-3979603
]
short-link [ http://makeashorterlink.com/?Q30F21468 ]