Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gratis web galleri script tilbydes
Fra : Thomas Rybak

Dato : 24-05-04 10:48

Jeg har lavet mit eget web galleri script.

Det er simpelt, dynamisk opdateret, kræver ikke MySQL (kun PHP),
understøtter skins og har egen admin interface med login.

Jeg ved der findes andre gratis, og mere avanserede scripts, men jeg savnede
noget der var lidt mere præsentabelt, og andre vil måske finde et simpelt
script tiltalende.

Det eneste krav er, at du har FTP adgang til noget serverplads som
understøtter PHP.

Hvis der er nogen interesserede kunne jeg godt bruge folk som vil installere
det og som samtidig kan komme med feedback. Hvis du er interesseret, så
skriv en mail til private @ rybakit.dk (fjern mellemrummene).

En demo af scriptet kan ses her: www.rybakit.dk/minigallery

Mvh Thomas Rybak

Fra : Ole C

Dato : 24-05-04 14:41

"Thomas Rybak" <private_REMOVE@rybakit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
installere
> det og som samtidig kan komme med feedback. Hvis du er interesseret, så

Ser sq fint og overskueligt ud, Thomas. Hvordan og hvorledes får man fingre
i det - og hvad er "reglerne" for brug ? Kunne godt tænke mig at "teste" det

Mvh Ole C
www.condrup.dk

Fra : Thomas Rybak

Dato : 25-05-04 15:55

> Ser sq fint og overskueligt ud, Thomas. Hvordan og hvorledes får man
fingre
> i det - og hvad er "reglerne" for brug ? Kunne godt tænke mig at "teste"
det

Tak. Check ind på www.thomasrybak.dk/minigal - der kommer snart en side op
og stå.

Mvh Thomas

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 24-05-04 15:07

> [...]
installere
> det og som samtidig kan komme med feedback. Hvis du er interesseret, så

Det er flot, men hvordan virker der? Skal man uploade via et webinterface
eller kan man bare ftp? Skal man resize billederne inden man uploader dem
eller sker det automatisk?

Har selv været ved at lave et, men det blev lagt lidt på hylden inden det
blev helt færdigt (mest fordi jeg løb ind i mem_limit i php, da jeg ville
resize billederne on-the-fly). Jeg har ikke lige tid til at teste og komme
med feedback, men kunne da godt tænke mig at se scriptet, hvis der er
muligt.

mvh Frank

Fra : Thomas Rybak

Dato : 25-05-04 15:57

> Det er flot, men hvordan virker der? Skal man uploade via et webinterface
> eller kan man bare ftp? Skal man resize billederne inden man uploader dem
> eller sker det automatisk?

Ja, der er et webbaseret admin-interface og den genererer thumbnails "on the
fly". Glemte lige at skrive at det yderligere kræver at GD lib 2 er
installeret på serveren (følger med nyere versioner af PHP, og de fleste
udbydere tilbyder dette).

Det kan du godt. Check ind på www.thomasrybak.dk/minigal - der kommer snart
en side op og stå.

Mvh Thomas

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-05-04 22:06

> [...]
> fly". Glemte lige at skrive at det yderligere kræver at GD lib 2 er
> installeret på serveren (følger med nyere versioner af PHP, og de fleste

Kan det klare store billeder uden at man skal ændre mem_limit i php fra 8 MB
som er standard?

Anyway glæder mig til man kan downloade og se lidt i det.

mvh Frank

Fra : Thomas Rybak

Dato : 26-05-04 10:59

> Kan det klare store billeder uden at man skal ændre mem_limit i php fra 8
MB
> som er standard?

Det har i hvertfald ikke problemer med billder fra mit EOS 300D som fylder
3-5MB pr. stk. Men det afhænger jo af hvordan serveren er sat op.

Mvh Thomas

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-05-04 16:01

> MB
>
> Det har i hvertfald ikke problemer med billder fra mit EOS 300D som fylder
> 3-5MB pr. stk. Men det afhænger jo af hvordan serveren er sat op.

Ja klart. De 8 MB er bare standard og derfor som regel det man finder hos
div. webhoteller. Har du egen server?

mvh Frank

Fra : Thomas Rybak

Dato : 26-05-04 16:53

> Ja klart. De 8 MB er bare standard og derfor som regel det man finder hos
> div. webhoteller. Har du egen server?

Nej det har jeg ikke. Du kan tilmelde dig support forumet på
www.thomasrybak.com/minigal/support.php for yderligere diskussion

Mvh Thomas

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-05-04 17:24

> Nej det har jeg ikke. Du kan tilmelde dig support forumet på
> www.thomasrybak.com/minigal/support.php for yderligere diskussion

Det vil jeg gøre, hvis jeg har flere spørgsmål, når jeg har downloadet
scriptet.

mvh Frank

Fra : KNL DtP

Dato : 24-05-04 15:33

"Thomas Rybak" <private_REMOVE@rybakit.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lavet mit eget web galleri script.

Det fungerer yderst hurtigt og effektivt - i modsætning til en del
web-gallerier. Jeg kan godt lide, at der ikke er så meget pjat og
ting-der-står-og-blinker.

Hvordan foregår opdateringen af billedgalleriet? Jeg tænker på, om man selv
skal generer thumbnails - eller bare smide originalbilledet op via FTP?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 24-05-04 16:24

Ja jeg vil da også gerne prøve det....

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Thomas Rybak

Dato : 25-05-04 15:58

> Hvordan foregår opdateringen af billedgalleriet? Jeg tænker på, om man
selv
> skal generer thumbnails - eller bare smide originalbilledet op via FTP?

Den laver selv thumbs, man uploader bare billederne gennem et webbaseret
admin interface.

Inden længe kommer der en side på www.thomasrybak.dk/minigal

Mvh Thomas

Fra : Henrik Sahl

Dato : 24-05-04 19:06

"Thomas Rybak" <private_REMOVE@rybakit.dk> wrote in message
> [...]
installere
> det og som samtidig kan komme med feedback. Hvis du er interesseret, så

Følger hun med ->
http://www.rybakit.dk/minigallery/index.php?image=2.jpg&list=hejsa ?

Mvh
Henrik

Fra : Thomas Rybak

Dato : 25-05-04 15:58

> Følger hun med ->
> http://www.rybakit.dk/minigallery/index.php?image=2.jpg&list=hejsa ?

Desværre ikke

Mvh Thomas

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 24-05-04 23:58

Thomas Rybak wrote:
> Jeg har lavet mit eget web galleri script.

Jeg bruger MyIE2, som er en IE frontend. Der vises scroll barer ikke, det er
træls (på godt nordjysk).
I IE er der en sort ramme rundt om scroll barerne.

Ja, jeg er generelt modstander af at man ændrer scroll barernes udseende på
hjemmesider :)

/Mogens

Fra : Thomas Rybak

Dato : 25-05-04 16:01

> Jeg bruger MyIE2, som er en IE frontend. Der vises scroll barer ikke, det
er
> træls (på godt nordjysk).
> I IE er der en sort ramme rundt om scroll barerne.

Jeg bruger også selv MyIE2, genial browser. Jeg har dog samme problem og
siden det er en IE klon må det være en bug i MyIE2.

> Ja, jeg er generelt modstander af at man ændrer scroll barernes udseende

> hjemmesider :)

Smag er jo forskellig, men da scriptet understøtter skins (med CSS), kan man
bare undlade at ændre farverne på scrollbars.

Se mere på www.thomasrybak.dk/minigal om kort tid.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Rybak

Dato : 25-05-04 20:19
Fra : Kim Schulz

Dato : 25-05-04 20:36

On Tue, 25 May 2004 21:19:13 +0200
"Thomas Rybak" <private_REMOVE@rybakit.dk> wrote:
> www.thomasrybak.com/minigal

nogen speciel årsag til at du har &nbsp stående i starten af alle
menupunkterne? (hint: test med andet end IE og se at du mangler et ; i
enden efter &nbsp).

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Thomas Rybak

Dato : 26-05-04 21:39
Fra : Espen

Dato : 26-05-04 22:14

Det ser da spændende ud - jeg vil teste det af i løbet af weekenden

Mvh Espen