Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tips til rensning af lnse
Fra : Børge Larsen

Dato : 24-05-04 08:54

Hej!

Her er godt at læse for dem der er i tvivl om den rigige måde at rense
optikken på.

http://www.luminous-landscape.com/essays/sensor-cleaning.shtml

Fra : Børge Larsen

Dato : 24-05-04 09:05

Det gik lidt stærkt, det er rensning af sensor i DSLR kameraer det drejer
sig om. Undskyld!

Fra : David List

Dato : 24-05-04 09:21

On Mon, 24 May 2004 09:54:25 +0200,
wrote in <40b1aa2e$0$262$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
> Hej!
>
> Her er godt at læse for dem der er i tvivl om den rigige måde at rense
> optikken på.
>
> http://www.luminous-landscape.com/essays/sensor-cleaning.shtml

Der staar ikke noget om rensning af optik paa den side du linker til.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : Alex Jensen

Dato : 24-05-04 16:03

Ham her virker utrolig grundig og seriøs.
Jeg har selv prøvet det et par gange - det virker bare godt :)

http://www.pbase.com/copperhill/ccd_cleaning

Mvh Alex

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 17:27

> [...]
> Hej!
>
> Her er godt at læse for dem der er i tvivl om den rigige måde at rense

Her er lidt, klippet fra Nikon:

When cleaning the lens, remove dust with a blower.
Do not apply force. If a fingerprint or other stain is found on the lens,
wipe it off gently with a soft, clean, cotton cloth dampened lightly with
pure ethanol. Move the cloth in an even spiral from the center outward,
being sure to clean all parts of the lens.
/Carsten