Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
X-drive II
Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-04 06:01

Er der nogen der har erfaring med udskiftning af det genopladelige
batteri i X drive II ?
mvh Knud

Fra : C.Stensgaard

Dato : 22-05-04 09:34

Er det da gået død ?

Har selv lige købt een, så det har lidt min interesse hvor lang tid sådan et
batteri holder.

Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-04 10:14

: Er det da gået død ?

Helt død er den ikke endnu, men mere end 3 overførsler af 256MB cf
kortdata holder den ikke til mere. I starten var det mere end det
dobbelte. Jeg har brugt den ca 3 mdr, og ladet op efter forskrifterne..
mvh Knud

Fra : jabbe(4k)

Dato : 22-05-04 10:19

Det er vel ikke så svært at hive batteriet ud at X-drive...
Så finder du en skydelære eller noget andet målegrej, og finder lige ud af
Volt og mAH, så er det vel bare at tullere ind på http://www.batterier.dk

Det skulle da være muligt at finde et der passer der..:)

Var det sådan noget du tænkte på???

Forresten så har jeg ikke fået min endnu men jeg får den vel omkring den
30maj..:)

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

www.jabbe.marzman.dk

Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-04 10:50

: Det skulle da være muligt at finde et der passer der..:)

Det er et åbentliggende, ubeskykket fladt, grønt LI-ION
batteri, som måler 98,8 x 30,6 x 5,7 mm, Model GS 533048,
7,2v - 780 mAh, og jeg har været gennem
både batterier.dk og batteriland.dk uden at finde det.

mvh Knud

Fra : jabbe(4k)

Dato : 22-05-04 10:56

> Det er et åbentliggende, ubeskykket fladt, grønt LI-ION
> batteri, som måler 98,8 x 30,6 x 5,7 mm, Model GS 533048,
> 7,2v - 780 mAh, og jeg har været gennem
> både batterier.dk og batteriland.dk uden at finde det.

De har også en del hvor de selv bygger batterier efter specielt ønske......
Er det et batteri med 2x3 elementer??
Jeg må godt nok sige at det er en tynd pakke når den ikke er større end
5,7mm
--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Knud Bonke <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40af225b$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : jabbe(4k)

Dato : 22-05-04 10:57

Ellers kan du jo spørge..:)

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-04 11:10

:
[...]

Ja, jeg har sendt mail til batterier.dk, de plejer at være flinke til at svare.
Men det havde været rart at udveksle erfaringer med en der havde prøvet
Det virker som om det består af et enkelt element, men det er pakket ind
i grønt plastik. Og så er der 3 ledninger med et stik, der er forbundet til
"bundkortet"
Jeg købte mit i standardudgaven, med 40GB harddisk. Jeg kan ikke se hvor
stærkt den kører, men strømforbruget ligger noget under det batteriet yder (nu
har jeg lukket maskinen, og vil ikke åbne den igen), så den side af sagen er i
orden.
mvh Knud

: --
: J@bbe
: Kvinder:er jo psykopater
: www.jabbe.marzman.dk
:
: Knud Bonke <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en
: nyhedsmeddelelse:40af225b$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
: >

Fra : jabbe(4k)

Dato : 22-05-04 11:09

> Det virker som om det består af et enkelt element, men det er pakket ind
> i grønt plastik. Og så er der 3 ledninger med et stik, der er forbundet
til
> "bundkortet"

Årh ja det er sandt Li-Ion elementer er på 3,7V, så der er 2 elementer i din
batteri pakke....

Hvis det er en original HD så skulle den jo leve op til det der står i
specifikationerne.....

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : C.Stensgaard

Dato : 22-05-04 10:38

Synes også at min går hurtig kold efter 4 x 512 er den lidt tam

Så må skidtet tilbage

Fra : jabbe(4k)

Dato : 22-05-04 10:41

> Synes også at min går hurtig kold efter 4 x 512 er den lidt tam

Jammen hvor langt tid har den kørt???
Der står jo at den kan køre i godt 1½time.........

Der skal godt nok skydes noge billeder af for at bruge 1½ times strøm på
X-driven....
Ellers må du sætte nogle bedre batterier i den, det kan da umuligt være et
problem....:)
Men selvfølgelig så har jeg jo ikke selv rodet med den endnu så jeg kan ikke
sige så meget....
Hvilken type HD har du i den??
Der er vist lavet 7200rpm HD'ere og de bruger betydeligt mere strøm end en
5400rpm, og så er der jo den endnu mere strøm besparende 4200rmd HD....

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-04 12:26

> Er der nogen der har erfaring med udskiftning af det genopladelige
> batteri i X drive II ?
> mvh Knud

Hej Knud.
Jeg har selv haft en X-Drive II i snart 1½ år uden at batteriet er gået død,
og jeg forventer da at de holder et par år endnu.
Jeg har installeret en IBM 4200rmp disk, som skulle være en af de mindst
strømforbrugende, og jeg har hældt mange gange 256Mb kort over på den. Det
sjatlades dog, så jeg ved ikke hvor meget den vil kunne trække på en hel
opladning, men jeg vil da klart forvente mere end 2-3x 256. Du må have fået
fat i et uheldigt batteri.
Jeg vil mene at batteristørrelsen minder om det batteri jeg har i mit
lommekamera, Ixus. Batteriet kan du finde på www.batterier.dk og hedder
PL1LG-308. Du kan finde det under menupunktet Digitalkamera batterier/Canon.
Der skal naturligvis 2 til, for at opnå 7.4V. Hvordan ledningerne skal
forbindes kan jeg ikke lige sige, men mon ikke at denne batteritype vil være
et godt sted at starte?
Hvis du ikke er til denne gør-det-selv løsning, er jeg på et tidspunkt stødt
på en webshop der havde et specifikt batteri til netop dette drev. Jeg
poster et link, når jeg finder frem til den igen.

Jeg ser frem til at høre hvad du synes og erfarer. Jeg skal jo også have
skiftet batteri på et tidspunkt.

Mange hilsner Jakob

Fra : Knud Bonke

Dato : 22-05-04 13:18

: Jeg har installeret en IBM 4200rmp disk, som skulle være en af de mindst
: strømforbrugende,

Som nævnt er det en fabriksinstalleret HD der sidder i, så man bør forvente
den er ideel

[...]

Dit batteri er dobbelt så tykt som det i x-drive, men jeg har forespurgt hos batterier.dk.

jeg på et tidspunkt stødt
: på en webshop der havde et specifikt batteri til netop dette drev. Jeg
: poster et link, når jeg finder frem til den igen.

Det lyder godt, og jeg skal nok vende tilbage med info om hvad batterier.dk svarer.
mvh Knud

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 22-05-04 15:49

Det skal måske lige nævnes at Li-Ion batterier er lidt anderledes end Ni-Cd
og Ni-Mh batterier da der siges at de har det bedst med at blive sjat
laddet....
Hvorfor ved jeg ikke men det har jeg læst....

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 22-05-04 15:51

Hvad er forresten den største HD man har prøvet at have i en X-Drive???
Jeg kigger på en 80Gb stadig 9.5mm høj..

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Jörgen

Dato : 23-05-04 20:12

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i meddelandet
> Er der nogen der har erfaring med udskiftning af det genopladelige
> batteri i X drive II ?
> mvh Knud

http://store.yahoo.com/insidecomputer/xiiandxinlib.html

M.v.h. Jörgen

Fra : Knud Bonke

Dato : 24-05-04 04:30

"Jörgen" <jg.m@NOSPAMtelia.com> skrev i en meddelelse news:HH6sc.93234$dP1.297013@newsc.telia.net...

: http://store.yahoo.com/insidecomputer/xiiandxinlib.html
:
: M.v.h. Jörgen

Alle tiders, og så er det ikke en gang særligt dyrt!
mvh Knud