Disk Defragmentering...
Fra : Thomas P

Dato : 16-12-00 12:43

Hej

Jeg har igennem lidt tid oplevet det fænomæn at min disc degragmenter gang
på gang genstarter sig selv når den kommer til 10%. Den skriver hver gang at
'Indholdet af drevet er ændret. Genstarter...' uden at jeg har rørt det
minste ved fx musen eller keyboardet. Jeg har en svag fornemmelse af at det
måske kunne være et eller andet program, som hænger i æteren og skaber
forstyrrelser. Derfor kunne jeg godt tænke mig at kunne overvåge alle de
ændringer der sker på ens diskdrev, da det jo også går ud over mine øvrige
programmer at der ligger et eller andet fuskerprogram og udfører handlinger
på mit C-drev. Hvad kan jeg gøre, først og fremmest for at få defragmenteret
mit drev og dernæst at spore programmet, som skaber forstyrrelserne.
Håber I gider hjælpe :)

- Thomas

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 16-12-00 14:51

"Thomas P" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
defragmenteret
> mit drev og dernæst at spore programmet, som skaber forstyrrelserne.

Det kan være dit virusprogram eller et andet resident program, jeg havde
fænomenet med et printerstyringsprogram. Napster eller lignende kan også
forårsage tricket. Se efter med Alt-tab, om der er aktive programmer samt
hvilke drivere, du har indlæst. Har du evt. en sceduler startet?

Meldingen kan også komme, hvis du har sat defragmenteringen til at flytte de
mest brugte filer til de bedste pladser på disken. Så kan defragmentering
tage næsten en halv dag.

hilsen NS

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 17-12-00 00:36

Just as I expected, "Thomas P" <blomme@post.com> came up with this:

> [...]
>måske kunne være et eller andet program, som hænger i æteren og skaber

Tip: Installer en lille LiteStep. Når du logger på med LiteStep som
shell holder du Ctrl og Shiift nede, så starter der ingen andre
programmer end LiteStep og så er du næsten på den sikre side. Du kan
ev.t også køre i fejlsikret stilstand, det hjælper også.

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Michael Hansen

Dato : 29-12-00 01:17

Ctrl+alt+Delete og luk alle programmer indtil kun explorer er tilbage, start
så din diskdefragmentering .... det plejer at hjælpe hos mig

Michael.