Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"fisker"
Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-05-04 17:22

Jeg syns det ser ok ud i PS og ThumbsPlus, men i BreezeBrowser
ser det ud som om det har fået for meget usm, nogen komentarer
vil være dejligt..

Håndholdt snapshot.
504mm
756mm (in 35mm film)
1/1500 sec, f/4,5
Mode: Av
Metering: Multi-segment
ISO: 400
White balance: Shade
Flash: Off
File size: 167KB
Image size: 956 x 594
-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-05-04 18:41

Det ser sgu' godt ud, Max. Jeg kunne ikke se spor efter for meget USM på min
skærm, men hvad ved jeg om det . Det ser dog ud som om du har lidt
vanddråber på frontlinsen i øverste hjørne, eller er det på linsen i det
hele taget, de ser lidt for skarpe ud. Men glimragende billede.

MVH

Sass

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-05-04 00:30

"Thomas Pedersen"
> [...]
> vanddråber på frontlinsen i øverste hjørne, eller er det på linsen i det
> hele taget, de ser lidt for skarpe ud. Men glimragende billede.

Uh - tak Thomas, jeg sidder med for mange variabler her.
En skærm der gør billedet lysere eller mørkere alt efter
hvilken vinkel man ser det fra og så er skarpheden software
afhængig, lyder som om ps, måske er den jeg skal stole på.
Ved du forøvrigt hvad det er for en and, jeg har aldrig set
den her i kvarteret før. Det vrimlede med fugle kiggere på
volden idag, men fik ikke spurgt.. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 22-05-04 00:37

> [...]
> den her i kvarteret før. Det vrimlede med fugle kiggere på
> volden idag, men fik ikke spurgt.. -max-

Hej Max.
Umiddelbart vil jeg mene, at det ligner en toppet lappedykker, men jeg er
ikke sikker i min sag. Jeg er ikke så god til at identificere fugle, men er
så småt ved at prøve på at lære det. Jeg tog selv nogle billeder af nogle
igår i Gråsten slotssø, men ikke så godt som dette her. Jeg kan ikke komme
tæt nok på. Men der var ællinger, og jeg fik skræmt et par fiskehejre (ingen
billeder desværre) og så var karperne vildt aktive, hvem der bare havde en
fiskestang der (selv om man ikke må fiske der ).
MVH
Sass

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-05-04 10:39

-max- wrote:

> Jeg syns det ser ok ud i PS og ThumbsPlus, men i BreezeBrowser
> ser det ud som om det har fået for meget usm, nogen komentarer
> vil være dejligt..

Jeg ville da gerne gi' en kommentar, men jeg orker ikke de binære
grupper, kunne du ikke smide det et eller andet sted på www...;-)

Det behøver ikke at være noget fornemt, en løs fil i et directory er
tilstrækkeligt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-05-04 11:33

"Niels Ebbesen"

> [...]
> grupper, kunne du ikke smide det et eller andet sted på www...;-)
>
> Det behøver ikke at være noget fornemt, en løs fil i et directory er

Dem der ved mere om sådan noget, siger det er en
Lappedykker, den anden er en Skade, hehe tror jeg. -max-
http://www.amarzone.dk/diverse_fotos/lappedykker.html

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-05-04 14:14

-max- wrote:

> Dem der ved mere om sådan noget, siger det er en
> Lappedykker, den anden er en Skade, hehe tror jeg. -max-
> http://www.amarzone.dk/diverse_fotos/lappedykker.html

Ja det er korrekt, og det er gode billeder især det af skaden er
godt "skudt", for de er så efterstræbte af mennesker, at de er
ekstremt sky...

Jeg tror jeg skal bygget mig et letvægts fotoskjul, for man skal
bare smide et kadaver, så kan man tiltrække skader, krager, råger og
aliker...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 22-05-04 16:01

> [...]
>
> Jeg tror jeg skal bygget mig et letvægts fotoskjul, for man skal
> bare smide et kadaver, så kan man tiltrække skader, krager, råger og

Fuldstændig enig med dig i skaden også er et godt billede. Virker kadaveret
også på musvåger og falke. Nu har jeg jagtet et godt billede af disse i lang
tid, og hver gang chancen har været der, har kameraet eller teleobjektivet
ikke været med. Så det kunne jo være at man skulle prøve med et kadaver.

MVH
Thomas

Fra : TC

Dato : 22-05-04 21:32

"Thomas Pedersen" <> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke været med. Så det kunne jo være at man skulle prøve med et kadaver.

Næh, der må du en tur forbi den lokale dyrehandler, og købe en posefuld levende
mus, og så ud i naturen, hvor omtalte pipdyr lever, og så slippe musene løs, en
ad gangen, fra dit skjulested, og så bare vente på bid
Ørkenrotter, hamster, og lignende små gnavere kan også bruges, men er lidt
dyrere i brug

Mvh.
Tommy