Billigt forrudeskift til Escort?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-06-04 21:39

Hej!

Nogen der har erfaringer med et godt/billigt sted at få skiftet forrude i en
Escort '96? Nu skal den jo til syn og jeg kan ikke udsætte udgiften længere
Der skal en blåtonet rude i... Kan det mon laves for omkring 2500,- alt i alt?

Samtidigt har jeg købt for 1500,- stumper så den kan blive go-fin igen. Der skal
skiftes tændrør, olie+filter, bensinfilter, luftfilter, venstre dørlås,
Hornkontakt m.v. og så skal den kigges igennem udover dette.

Jeg skifter dørlås fordi nogle båtnakker synes det kunne være sjovt, at se om de
kunne åbne min dør med en skruetrækker. Lykkedes det? Nej, nu kan man kun _låse_
døren i den side :) De kom aldrig ind i bilen....

Iøvrigt, Ford har åbenbart ændret deres serviceinterval på tandremme på
Zetec-motorerne. Jeg troede den gik på 3 år eller 90kkm, men nu kan den klar 5
år eller 120kkm istedet. Dejligt, jeg slap for at investere yderligere 12-1500,-
på tandrem, strammere m.m. :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Valle

Dato : 04-06-04 11:39

Ja - så er spørgsmålet bare om man tør det - er der nogen der giver garanti
på det ?

Det kan jo være dyrt sparet

Jeg turde ikke vente, så min får skiftet idag, hos en mekaniker ! - turde
ikke selv

Mvh Jack Vallentin - Juelsminde

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-06-04 12:17

Hej!

Valle wrote:

> Ja - så er spørgsmålet bare om man tør det - er der nogen der giver garanti
> på det ?

Når det er specificeret af Ford er der vel ingen ko på isen. Det er jo præcis
samme vilkår som folk med autoriseret service har. Dog kan jeg selvfølgelig ikke
komme og brokke mig hvis den endelig skulle knække remmen...

> Det kan jo være dyrt sparet

Enig.

> Jeg turde ikke vente, så min får skiftet idag, hos en mekaniker ! - turde
> ikke selv

Pivskid :) Det ser nu ikke _så_ svært ud iflg. Haynes-manualen til Escorten. Men
det tager nok et stykke tid og jeg kan næppe lave det på de 3-4 timer en
uddannet mekaniker kan :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Valle

Dato : 04-06-04 20:36

[...]

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Jeg er nu glad for at jeg var en "pivskid" - det viste sig nemlig at
begge omløbs hjulene
ikke havde det for godt i lejerne, så det kunne ske når som helst !

Jeg måtte punge ud med 2100,- alt incl - også en ny kilerem - husk den når
det alligevel er skilt ad ! - og til den pris er jeg glad for at jeg ikke
selv gik igang

God fornøjelse - når du på et tidspunkt, ikke har nerver til at køre med den
slidte tandrem mere

God weekend
Jack Vallentin

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-06-04 00:15

Hej!

Valle wrote:

> God fornøjelse - når du på et tidspunkt, ikke har nerver til at køre med den
> slidte tandrem mere

Det sker når jeg når enten 5 år eller 120kkm som er anbefalet af Ford.

Men ok, du ved selvfølgelig bedre end Ford...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-06-04 08:02

Kim Voss Schrader wrote:
> Men ok, du ved selvfølgelig bedre end Ford...

Der er da ikke noget galt i at skifte sliddele tidligere end
anbefalet. Men det er jo op til en selv, hvor meget man vil
lægge i vedligeholdet af bilen. Nogle synes jo at nye tændrør
og olie er frås.

mvh
Henning

Fra : Fam. Olsen

Dato : 05-06-04 12:47

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

He he. Skulle du ikke se at få onkelhenning på værksted?

> Der er da ikke noget galt i at skifte sliddele tidligere end
> anbefalet. Men det er jo op til en selv, hvor meget man vil
> lægge i vedligeholdet af bilen. Nogle synes jo at nye tændrør
> og olie er frås.

Tja, nogle skifter olie hele tiden. De har automatisk aftapning, så der skal
bare efterfyldes med olie. Så er der altid frisk olie på kværnen.

Sådan virker mit kølesystem for tiden. :o/

Må nok hellere se at få skiftet et par spændebånd inden sommeren kommer for
alvor.

MVH Niels