Veje en trailer ned?
Fra : Jan Nielsen

Dato : 03-06-04 19:45

Hej

Vi har...som mange andre, bestilt en Kia Picanto, og vi får den sikkert også
engang.
Vi har bestilt den med trækkrog, og den må køre med 400 kg ubremset, og 700
kg bremset.
Og nu til spørgsmålet. Kan man veje en 750 kg trailer ned til 700? så
lasteevnen sættes de 50 kg ned? eller er der steder man kan købe trailere
med påløbsbremser og en totalvægt på 700 kg.

Mvh
Jan

Fra : alexbo

Dato : 03-06-04 20:07

"Jan Nielsen" skrev

> Og nu til spørgsmålet. Kan man veje en 750 kg trailer ned til 700? så
> lasteevnen sættes de 50 kg ned?
Det kan du godt, men det er ikke nødvendigt, det er den faktiske totalvægt
der betyder noget i dit tilfælde.
Så du skal blot undlade at fylde de sidste 50 kg. i traileren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jan Riber

Dato : 03-06-04 20:10

alexbo skrev i en meddelse:
En helt masse rigtige ting, som jeg også havde skrevet i mit
svar, som jeg lige skulle til at sende, da dette kom
dumpende..........

--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm

Fra : tb

Dato : 03-06-04 21:07

og lige en ting til

vores skoda må uden bremse ta 400. Meen en eller anden bestemmelse siger at
alle biler må ta 500kg

Fra : alexbo

Dato : 03-06-04 21:43

"tb" skrev

> Meen en eller anden bestemmelse siger at alle biler må ta 500kg

Nej, det har du misforstået, der findes biler der slet ikke må trække noget.

Men alle må med et alm. kørekort køre med 750 kg. på krogen, uanset om
vogntoget derved kommer over de 3500 kg. et alm kørekort gælder til.

Der findes to sæt regler, vægt regler for køretøjerne, og kørekort regler
for føreren.
http://www.fstyr.dk/sw4882.asp

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-06-04 05:31

tb wrote:
> og lige en ting til
>
> vores skoda må uden bremse ta 400. Meen en eller anden bestemmelse
> siger at alle biler må ta 500kg

Nå. hvilken bestemmelse?

Så min mors MX5- som må trække 0 kg, må altså trække 500...

I don't think so...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Claus Smith

Dato : 04-06-04 10:44

> Så min mors MX5- som må trække 0 kg, må altså trække 500...

Nej nej nej...ødelæg da ikke sådan en lækker lille bil med en trækkrog på
røven.......!

Claus Smith

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-06-04 10:53

Claus Smith wrote:

> Nej nej nej...ødelæg da ikke sådan en lækker lille bil med en
> trækkrog på røven.......!

Det får den heller ikke...
Den må slet ikke...

--