Importbil - hvilken?
Fra : Janus Rønne

Dato : 03-06-04 19:20

Hej :)

Jeg har en bekendt der bor halvt i Tyskland, halvt i Danmark som
importerer ældre biler fra Tyskland, og jeg har derfor besluttet mig for
at købe en sådan.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvilke biler der er værd at gå efter og søger
derfor lidt hjælp herfra.

Jeg har følgende krav til bilen:

1. Der skal være plads til 3 børnestole på bagsædet.
2. Diesel (eller en benzin, der kører langt på literen!).
3. Skal være fra 1988-1994.
4. Bilen skal koste 40.000-75.000 på danske plader.

Er der nogle der har nogle gode forslag ?

På forhånd tak :)

Ps. Jeg har selv overvejet en VW Jetta Turbodiesel eller en Passat
stationcar (diesel).

Fra : Alexander

Dato : 04-06-04 08:44

Køb en Mercedes E-klasse. Fx. 300 24V i St. car - den koster lidt mere end
dit budget, men går til gengæld også kun 6-7km pr. liter.
--- Løser det pladsproblem elegant.

Jeg har selv haft et par importerede biler og hvis du skal finde noget i
40-70k klassen er pasat eller Jetta gode bud. Problemet med de nævnte biler
er holdbarhed på sliddele herunder motor.
Hvad med en AUDI 100???

Hvad med denne her?
http://www.mobile.de/SIDyvWCqPcMApfMYPzfgdMnGw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1086338207A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1B21B20B26%7C-t-vCaMIRD_X_Y_x_yetrdsO~BSRA6A3E90000D1992A2A0A0A0A2D1985A0/cgi-bin/da.pl?top=22&bereich=pkw&id=11111111137635989&

Klip linket ind i den browser og husk &´et.

På danske plader ender den lige omkring 85k, men der er meget bil for
pengene.

Uha, jeg kan altså godt lide de gamle AUDI´er selvom jeg pt. er mest til
Mercedes.

Fra : Janus Rønne

Dato : 04-06-04 14:17

Alexander wrote:
> [...]
> pengene.
>
> Uha, jeg kan altså godt lide de gamle AUDI´er selvom jeg pt. er mest til

Jeg havde faktisk selv overvejet en AUDI 100. Vil du mene det er et
bedre køb end fx. en Passat Stationcar ?

Hvor langt går en AUDI 100 diesel på literen ?

Fra : phk

Dato : 04-06-04 18:37

"Alexander" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
biler
> er holdbarhed på sliddele herunder motor.

Damned - så har jeg snydt ham jeg solgte min gamle Golf som havde kørt
415.000 km og som ikke brugte en dråbe olie ... ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Alexander

Dato : 05-06-04 07:49

> Damned - så har jeg snydt ham jeg solgte min gamle Golf som havde kørt
> 415.000 km og som ikke brugte en dråbe olie ... ;)

Nu er der jeg heldigvis andet end en motor i en bil

Den første golf jeg købte var egentligt i fin stand og havde da jeg købte
den kørt ca. 140.000,-
Det første ½ år brugte jeg ca. 20.000,- på udskiftning af dele såsom:
generator, starter, støddæmpere, fjedre osv.

Da jeg fik bilen totaltskadet var det lidt held i uheld da der var et
problem med motoren som vist ville blive temmelig dyrt at skifte. Jeg havde
troet at den ubehagelig lyd kom fra starteren, men det var altså fra
motoren. Heldigvis nåede jeg aldrig at få dette lavet. Vi har jo alle vores
erfaringer og når jeg skrive noget her er det et udtryk for hvad jeg har
erfaret.

> Jeg havde faktisk selv overvejet en AUDI 100. Vil du mene det er et
> bedre køb end fx. en Passat Stationcar ?

Det bedste du kan gøre er vel at søge lidt på bilbasen.dk og finde nogle
eksemplarer af de forskellige biler og så prøve at køre en tur i dem.

Noget at det mange ikke tænker over ved køb af gamle biler er sikkerhed. Det
er er ingen selvfølge at der er fx. ABS i gamle biler og det er først når
man mangler det at man rigtig savner det....
Kig derfor også lidt på sikkerheden - specielt også med 3 børn på bagsædet.

/alexander