Forskellige dæk på nye biler.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-06-04 07:47

Jeg kom i aftes til at holde lige bag en belgisk autotransporter på
færgen.

Den var lastet med nye SAAB-biler.

Jeg skulle jo lige kigge lidt på modellerne, og bemærkede at hver af
de 4 biler havde forskellig dækmontering.

Det var alle kvalitetsdæk, men gud ved hvad årsagen er til at man på
samme fabrik bruger så mange forskellige mærker?

Vil man være venner med alle?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-06-04 07:52

On Thu, 03 Jun 2004 08:46:55 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det var alle kvalitetsdæk, men gud ved hvad årsagen er til at man på
>samme fabrik bruger så mange forskellige mærker?
>Vil man være venner med alle?

Når man producerer biler, sker dette i stor stil vha.
underleverandører. En given del speciferes, og udvalgte
underleverandører afgiver tilbud ift. disse specs.
Således også med dæk.

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-06-04 08:01

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Det var alle kvalitetsdæk, men gud ved hvad årsagen er til at man på
> samme fabrik bruger så mange forskellige mærker?

Jeg ved ikke hvor udbredt det er mere, men i "gamle dage" kunne man selv
vælge hvilke dæk man ville have sin nye bil (i hvert fald hos MB) med.
Hvis ikke man valgte noget selv, så blev det Michelin.
Måske det er sådan SAAB har det ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-06-04 08:33

> Vil man være venner med alle?

Nu arbejder jeg selv i en større dansk industrivirksomhed, som blandt andet
også producerer køleskabskompressorer - dog ikke i Danmark
Det er ganske normalt blandt vores kunder - køleskabsfabrikanterne - at de
køber deres kompressorer ligeligt fordelt blandt den håndfuld producenter
der nu er - de bliver så blandet i produktionen. Dette gøres for ikke at
være 100 % afhængig af een leverandør - blandt andet i strejkesituationer og
lignende.

mvh

Andreas M. Hansen