Aircon virker først efter 5 minutter
Fra : Steen F.

Dato : 03-06-04 00:38

En af mine venner har for nyligt købt en ny Ford Focus 2,0 benzin. Når han
tænder for aircondition i bilen, går der mellem 4 og 5 minutter før end den
kølige luft begynder at kunne mærkes. Jeg synes det er lang tid, og har
påtalt dette. Bør han reklamere over det, eller kan det variere meget fra
bilmærke til bilmærke?
Han kan jo dårligt nå at få gavn af aircon, på en 3-4 km tur hjem fra
arbejde...

--
Hilsen Steen

Ved henvendelse på mail, slet FJERN DETTE i adressen.

Fra : Per O.

Dato : 03-06-04 05:50

Steen F. wrote:
> [...]
> eller kan det variere meget fra bilmærke til bilmærke?
> Han kan jo dårligt nå at få gavn af aircon, på en 3-4 km tur hjem fra

Den skal virke efter meget kort tid, og i min Focus C-Max er der meget kold
luft efter mindre end 30 sekunder. I min tidligere bil (Fiat Bravo) var der
også kold luft efter mindre end et minut. Der må altså være noget galt.

Per O.

Fra : Hørlyck [Esbjerg]

Dato : 03-06-04 21:57

"Steen F." skrev ...
> [...]
> kølige luft begynder at kunne mærkes. Jeg synes det er lang tid, og har
> påtalt dette. Bør han reklamere over det, eller kan det variere meget fra

I de biler jeg har haft med AirCon/klimaanlæg (Pug 406 samt Octavia) kan den
kølige brise mærkes efter ca 30 sekunder.
Jeg havde dog et problem på Octavia'en efter to års drift, at der var
"forsvundet" noget af kølemidlet, sandsynligvis fordi jeg ikke brugte
anlægget ofte nok om vinteren.... Der var den lidt træg om at komme med kold
luft

/Lars

Fra : Ninja Rider

Dato : 05-06-04 23:35

Hejsa

> [...]
> bilmærke til bilmærke?
> Han kan jo dårligt nå at få gavn af aircon, på en 3-4 km tur hjem fra

I min Nissan Primera 2.0 (P11) kan man mærke den kolde luft inden for
20sek ca. (Hvis man køre, ellers går der lidt mere)

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......