/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Brugtpriser på diesel + st.car
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 02-06-04 22:31

Jeg synes det er besynderligt:

Hvis man kigger priser på nye biler, kan man typisk komme til at betale
ca. 20.000 ekstra for en stationcar-udgave af bilen, og derudover ca.
30.000 ekstra for en diesel-udgave, ved f.eks. en 2.0 diesel i forhold
til en 1.6 benzin. Disse tal passer meget godt på f.eks. Peugeot 307.

Kigger man brugt, på f.eks. en Citroen Xantia, er det lige før disse
forskellige i priser er blevet _endnu_ større?
En nyere alm. 5-dørs benzin 1.8 koster typisk 65.000, mens en stationcar
ligger tæt på 100.000 - skal man have en diesel st.car, koster de lige
pludselig 150.000?

Så når det er brugtpriser, er en diesel stationcar lige pludselig
100-120% dyrere en alm. benzin. Hvis det er en ny bil er det kun i
omegnen af 20-25%. Hvorfor?


Mvh. Lars

 
 
bme (02-06-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 02-06-04 22:54

.. Hvorfor?
>

Udbud og efterspørgsel - ganske simpelt.


/bo



Lars (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 03-06-04 07:45

Hej Lars,

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:yFrvc.6986$Vf.349416@news000.worldonline.dk...

> Så når det er brugtpriser, er en diesel stationcar lige pludselig
> 100-120% dyrere en alm. benzin. Hvis det er en ny bil er det kun i
> omegnen af 20-25%. Hvorfor?

Som anden skriver - ganske almindelig markedsøkonomi - udbud vs
efterspørgsel.

Hvis du har mod på det kan du eventuelt se på at hente en i Tyskland, der er
rigtig mange nyere dieselbiler til salg dernede til vist nok lavere priser
end i Danmark, selv med afgift lagt til.

** Lars



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste