Person bag i gulpladebil
Fra : Henrik Andersen

Dato : 02-06-04 22:02

Hej gruppe.

Vi har blandt venner en diskussion om hvorvidt man, hvis man kører i en
gulpladebil i tyskland må have personer liggende bagi på en madras.

A mener ja

B mener nej

Håber nogen kan hjælpe, gerne med links til relavante sider

Med venlig hilsen

Henrik Andersen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-06-04 22:07

"Henrik Andersen" <famskads(fjern)@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har blandt venner en diskussion om hvorvidt man, hvis man kører i en
> gulpladebil i tyskland må have personer liggende bagi på en madras.

B - Da brugen af køretøjet er den samme i andet land som i Danmark, med
andre ord Dansk lov er gældende for køretøjets brug også i udlandet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik Andersen

Dato : 02-06-04 22:14

Kan du dokomentere dette da A. mener at det er tysk lov der er gældende her,
og at det kun er p.g.a afgift at man ikke må i Danmark

H.v.h

Henrik Andersen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-06-04 22:23

> [...]
her,
> og at det kun er p.g.a afgift at man ikke må i Danmark

Hej Henrik - hvis du gider svare under og ikke over vile det være rart.

Ikke specifikt.

Jeg har dog fået bekræftet fra den tyske ambasade at man i forbindelse med
brug/kørsel i Dansk bus registreret til "privat buskørsel" i Tyskland,
respekterer den Danske lovgivning med hensyn til køretøjets indretning og
brug i Tyskland af dansk statsborger.

I Tyskland skal sådan en bus f.eks. have kontrolapparat (fartskriver) for at
køre lovligt, men - ikke en dansk registreret bus til "privat buskørsel",
Ligeledes kræver man af samme bus i Tyskland Hvidt/blåt kvalifikationbevis,
dette krav gælder heller ikke for en dansk registreret bus.

Så derfor min påstand.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : K

Dato : 02-06-04 22:24

"Henrik Andersen" <famskads(fjern)@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> A mener ja
>
> B mener nej

B har ret

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-06-04 10:05

"K" <_K@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> B har ret

Gør det samme sig gældende hvis vi snakker en van hvori der bliver monteret
sæder bagi, når man er ovre den tyske grænse, så der er fastmonterede sæder
(de originale) med seler til passagerne?

Vi har selv kørt til Köln i en Voyager, hvor vi satte sæder i på den anden
side af den tyske grænse, og så kørte samlet i varevognen derfra. Var det så
ulovligt?

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-06-04 15:54

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
>
> Vi har selv kørt til Köln i en Voyager, hvor vi satte sæder i på den
> anden side af den tyske grænse, og så kørte samlet i varevognen

Ifølge oplysningerne jeg fik ved ambasaden - Ja.

At det så går uden problemer kan måske skyldes, at de tyske betjente ikke er
så uptodate hvad angår dansk lovgivning.

Men du kan jo gøre som jeg gjorde, spørge de tyske repræsentanter her i
landet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg