Indkøb af bil i Tyskland afgifter ?
Fra : Kim Jensen

Dato : 02-06-04 18:08

Overvejer at indkøbe anden bil i Tyskland f.eks Vectra 1998-1999 2,0i
Men hvordan er det mht. de Danske afgifter. Er der nogen særlige regler med
mht. betaling af afgiften og hvor meget, når de danske plader skal på bilen.
Jeg tænker lidt på, hvis bilen er udstyret med Aircon,antal km i rigtig pæn
stand, årgang osv. Det er lidt svært at se det ud fra Told og Skat hvordan
de beregner det. Så kan det i det hele taget betale sig, at offere sig den
tid det tager at hente, besøg hos en skrankepave i told og skat osv.

v.h Kim

Fjern nospam ved direkte mail.

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-06-04 18:09

On Wed, 2 Jun 2004 19:07:39 +0200, "Kim Jensen"
<kim.jensennospam@get2net.dk> wrote:

>Overvejer at indkøbe anden bil i Tyskland f.eks Vectra 1998-1999 2,0i
>Men hvordan er det mht. de Danske afgifter.

Du betaler 62-63% af bilens handelsværdi i DK i afgifter.
Du finder altså en tilsvarende model og tager 63% af den værdi plus
inskøbsprisen i D; så har du, hvad det koster dig i alt.

Fly

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 02-06-04 19:21

On Wed, 02 Jun 2004 19:09:16 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Du betaler 62-63% af bilens handelsværdi i DK i afgifter.
>Du finder altså en tilsvarende model og tager 63% af den værdi plus
>inskøbsprisen i D; så har du, hvad det koster dig i alt.

Endvidere: http://bilimport.tkrath.dk

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 18:49

> Overvejer at indkøbe anden bil i Tyskland f.eks Vectra 1998-1999 2,0i

Køb kun en Vectra B mrk 2, der blev introduceret i 1999.

Bilen havde rustproblemer, men blev galvaniseret fra 1999 ligesom den
gennemgik en gennemgribende opdatering optisk som mekanisk.

Vectra´er fra 1999 er MARKANT bedre biler.

--
/Jan W Nielsen