Hvordan fjernes små ridser i lakken?
Fra : tau

Dato : 02-06-04 15:30

Hej

Jeg har en bil med mørkeblå metallak, der har fået enkelte små og tynde
ridser, så man kan se den hvide underlak, som ikke er beskadiget.

Kan jeg fjerne eller kamuflere disse ridser på en eller anden måde.

Jeg har forsøgt med polermiddel med blå pigment, men jeg synes ikke det gør
den store forskel.

Et godt råd modtages meget gerne.

Mvh.

Tau

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 02-06-04 16:26

Lakstift?

Fra : tau

Dato : 02-06-04 16:50

Jeg tror det bliver mere synligt, hvis jeg bruger en lakstift.

Mvh.
Tau

Fra : Olesen

Dato : 02-06-04 17:34

> Jeg tror det bliver mere synligt, hvis jeg bruger en lakstift.

Lakstift som du lar' tørre 5 - 10 minutter.
Tørrer omhyggelige alt 'udenom' af
og polerer til sidst med Slipol(ine)
og afslutter med alm. polervoks uden
slibemiddel er mit bedste bud.

Du kan jo også 'gemme ridsen af vejen'
med en gang Ultra Gloss, I pressume ???

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-06-04 06:58

Olesen wrote:
> "tau" <tau@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Lakstift som du lar' tørre 5 - 10 minutter.
> Tørrer omhyggelige alt 'udenom' af
> og polerer til sidst med Slipol(ine)

Er slipoline finere?

> og afslutter med alm. polervoks uden
> slibemiddel er mit bedste bud.
>
> Du kan jo også 'gemme ridsen af vejen'
> med en gang Ultra Gloss, I pressume ???

Hvad med fine overfladiske ridser i klarlakken?

Jeg har et par irriterende ved dørhåndtaget der viser sig som hvide
linier hvis man vasker bilen i automat med voks.

--
Roberto Saldo

Fra : Olesen

Dato : 03-06-04 09:14

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er slipoline finere?

Ja, knap så grov, måske for fin i dette tilfælde.

> Hvad med fine overfladiske ridser i klarlakken?

Prøv med Slipol igen.
Virker dêt ikke, så kunne du
jo overveje UltraGloss, eller Liquid Glass,
som fysisk fylder ridserne ud med materiale,
så ridsen kommer 'op i højde' med
resten af lakken , og dermed blir' usynlig.
(mere eller mindre).

> Jeg har et par irriterende ved dørhåndtaget der viser sig som hvide
> linier hvis man vasker bilen i automat med voks.

Se, det har sine fordele at bide negle *S*.