Blinkdiode i astra
Fra : Jay

Dato : 02-06-04 12:38

Hej...

Jeg vil gerne have sat sådan en blikdiode, der automatisk går i gang når der
ikke er tænding på, i min Astra F. Hvor finder jeg en ledning, der er + i,
når der ikke er tænding på bilen?

Dioden har jeg - mangler bare plus...

Hilsen Jay

Fra : ///JJ

Dato : 02-06-04 12:45

Jay wrote:
> [...]
> når der ikke er tænding på, i min Astra F. Hvor finder jeg en
> ledning, der er + i, når der ikke er tænding på bilen?

På batteriet fx
Ellers kig efter hvad der er strøm på når bilen er slukket - et ur fx.

///JJ

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 13:00

Sæt et relæ i bilen, som bliver trukket af IGN dvs du sætter så dioden over
dette relæ, så det får strøm når relæet IKKE er trukket = når bilen ikke er
igang

det koster et relæ 20,- + en fakerblinker ting..

Mvh
Morten

Fra : Jay

Dato : 02-06-04 14:19

"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse

> [...]
over
> dette relæ, så det får strøm når relæet IKKE er trukket = når bilen ikke

Hvor finder jeg IGN?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 02-06-04 18:24

On Wed, 2 Jun 2004 15:18:50 +0200, "Jay" <nixen@bixen.invalid> wrote:

>Hvor finder jeg IGN?

He, he - dét er vist det mindste problem for dig
(IGN = ignition = tænding)

/Mogens

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-06-04 13:03

"Jay" <nixen@bixen.invalid> skrev

> Hvor finder jeg en ledning, der er + i,
> når der ikke er tænding på bilen?

Har sådan en Astra ikke "tyskerlys"? (ensidigt parkeringslys)

I så fald er der +12V på den tynde ledning ved tændingslåsen, når nøglen er
taget ud.

Mvh.

Fra : TGD

Dato : 02-06-04 13:35

"Jay" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> ikke er tænding på, i min Astra F. Hvor finder jeg en ledning, der er + i,

Den der er tættest på og nemmest er den der sidder til Radoen, se i manualen
hvad farve den har.

Fra : Frank Hansen

Dato : 02-06-04 13:51

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message
> Den der er tættest på og nemmest er den der sidder til Radoen, se i
manualen
> hvad farve den har.

Så vil dioden blinke hele tiden. Kunne forestille mig det var ret træls ...
Især ved kørsel i mørke.

Frank.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 14:04

> Så vil dioden blinke hele tiden. Kunne forestille mig det var ret træls
> Især ved kørsel i mørke.

Jeps han skal gøre som jeg har skrevet ovenfor

Mvh
Morten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-06-04 14:20

> Jeps han skal gøre som jeg har skrevet ovenfor

En anden mulighed er at forbinde den imellem tænding og fast plus

Mvh.

Fra : bme

Dato : 02-06-04 14:24

> En anden mulighed er at forbinde den imellem tænding og fast plus

som er let at tage nede bag radioen

/bo