"Sveder" automat-gearkasser ?
Fra : :o\)

Dato : 02-06-04 11:18

Hej (igen)

Efterfølgende af tråden om procedure om bremseskift har jeg nu skiftet både
skiver og klodser.
Der blev indkøbt kobberfedt og silikonefedt. Tak for tippet om silikonen

Det blev en besparelse på ca 2000 i arbejdsløn + 300 i benzin til og fra
forhandleren.
Tusind tak skal i have.
Det hele kostede kun 2100,- for dele og fedt.

Den ene side af bremserne tog godt og vel 1½ time mens den anden tog 15
minutter (det gælder jo bare om at få lært systemet i bilen)
Haynes manualen var ikke megen hjælp her :o/ Mere forvirrende end hjælpende.

Nu var jeg så henne for at få efterspændt boltene. Det skulle jo være det
rigtige moment.
Så nævner jeg at gearkassen drypper lidt olie. Meget sjældent dog. Jeg har
aldrig set den dryppe, men det kom sig ved at bilen var oppe på en lift hvor
man kunne se det.

Bilforhandleren (hvor jeg købte bilen) siger det overhovedet ikke er noget
alvorligt. Men at de sagtens kan ordne det.

Nu får jeg så at vide på det andet værksted at automat-gearkasser kan
"svede" lidt olie.

Er det rigtigt ?

mvh elvis

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-06-04 16:46

Ofte har automatgearkasser en udluftning øverst oppe på gearkassen.
Kører man olien meget varm og er der rigeligt på, kan de dampe ud af denne
udluftning.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 17:03

> Nu får jeg så at vide på det andet værksted at automat-gearkasser kan
> "svede" lidt olie.
>
> Er det rigtigt ?

Jo da.
Jeg husker fruens Sierra som kunne bruge 1L gearolie pr 2000 Km og man kunne
ikke se kassen var utæt nogen steder

--
Tom