De kører som sindsyge.....
Fra : Henrik B.

Dato : 02-06-04 11:04

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=251215

Her til formiddag torpederede en ambulance en bil, da den kørte med
fuld udrykning over et kryds

Karen Seneca - 10:55 - 2. jun. 2004

En ambulance væltede i formiddags i krydset mellem Gammel Køge
Landevej og Avedøre Havnevej i Rødovre.

Politiet kan endnu ikke oplyse om omfanget af ulykken eller om der er
nogen, som er kommet alvorligt til skade.

- Ambulancen kørte gennem krydset og torpederede en bil, hvorefter den
blev påkørt, siger vagthavende ved Rødovre Ordenspoliti til ekstrabladet.dk

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 02-06-04 11:21

Man siger ellers altid at man ikke sparer noget ved at køre "til"....

Henrik

Fra : Kim

Dato : 02-06-04 12:11

Det er selvfølgelig aldrig spændende, når et udrykningskøretøj er impliceret
i et trafikuheld - især ikke en ambulance med patient med.
Det er altid folkene i udrykningskøretøjet, som har det overordnede ansvar
for kørslen, men tit og ofte ser jeg også eksempler på medtrafikanter som
reagerer fuldstændig utilregneligt ved synet af lægebilen i bakspejlet; de
blokerer lige foran bilen, tager sig god tid til at flytte sig osv., men min
holdning er dog, at de bør tage sig den tid det tager (læs: så hurtigt som
muligt), så al unødvendig dramatik undgås. Det her er helt klart et emne som
bør diskuteres, da ikke alle "fagfolk" kører lige efter bogen.

Hilsen
Kim

Fra : phk

Dato : 02-06-04 15:06

"Kim" <post123@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
som
> bør diskuteres, da ikke alle "fagfolk" kører lige efter bogen.

Jeg hørte det i radioen i dag ... en ambulance kørte ind i et kryds for rødt
og en (stakkels) bilist overså den ...

Dårlig formulering jf. gældende regler, synes jeg.

--
Per, Esbjerg