Inf. vedr. tandrem og Fiat Marea.
Fra : Jesper Hansen

Dato : 02-06-04 09:01

Hej

Bare lige til inf. til de rare personager der har skrevet her vedr.
Marea og den dyre tandrem.

Det kan godt være I ved det, men jeg har selv føst nu fundet ud af det
altså kun 2,0'eren (den 5-cylindrede) der har problemerne med at hele
motoren skal ud for at skifte tandrem. 1,8'eren jeg har kig på har ikke
disse probs.

Mvh

Jesper.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-06-04 09:20

Jesper Hansen wrote:
> Bare lige til inf. til de rare personager der har skrevet her vedr.
> Marea og den dyre tandrem.

Enig
Men Fiat har idag et trick, så maskinen IKKE skal ud af maskinrummet på en
Marea/Bravo/Coupé 2.0
Det har sænket udgiften fra +10k til omkring 5k

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : bme

Dato : 02-06-04 10:43

> Enig
> Men Fiat har idag et trick, så maskinen IKKE skal ud af maskinrummet på en
> Marea/Bravo/Coupé 2.0

Jeps

> Det har sænket udgiften fra +10k til omkring 5k

hmmm, da jeg for et år siden kiggede på marea'er, garanterede værkstedet
ligefrem at det ikke var dyrere end på 1,6 og 1,8 motoren at få skiftet på
2,0 da de "bare" vippede motoren og brugte et specialværktøj. Men det koster
da ikke 5k at få skiftet på en 1,6 eller 1,8 eller hva?

/bo

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-06-04 11:01

bme wrote:
> [...]
> at få skiftet på 2,0 da de "bare" vippede motoren og brugte et
> specialværktøj. Men det koster da ikke 5k at få skiftet på en 1,6

Ok, de er blevet dygtigere så

Men nej, til min 1.6 koster det vidst knapt 2500 alt inklive hos en
autoriseret Fiat-forhandler (hvis der er noget der hedder det idag.....)

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 20:15

"Søren C. Fischer" skrev >
> Men nej, til min 1.6 koster det vidst knapt 2500 alt inklive hos en
> autoriseret Fiat-forhandler (hvis der er noget der hedder det idag.....)

Da jeg kiggede lidt på Fiat Brava, fik jeg at vide, at en
tandremsudskiftning lå i lejet omkring 3500,- hos den lokale Fiat-pusher. De
ville osse lave "vippe/tilte-finten"...
Senere blev det jo en Megane der kom i indkørselen. Og på leveringsdagen
kom forhandleren i tanke om at ville være en rigtig flink fyr og skifte
remmen... 4 timers arbejde, heraf 2,5 på overtid en fredag eftermiddag....
Da jeg kom og for at hente bilen, stod den med maskinen halvt ovenud af
hallen... Såmænd en rep. til omkring 4000 penge.. Flinker fyr, fliiiiinker
fyr

VenHils
Peter (der glæder sig over at der går knap 4 år før remmen skal skiftes
igen...)