Hvad kan der være galt?
Fra : Gaby

Dato : 01-06-04 20:40

Hej NG

Jeg har en opel corsa 1.2i fra 1991. I de sidste par dage har den opført sig
underligt når jeg giver gas - specielt i 4. gear. Det er ligesom om at
koblingen ikke er sluppet - hvilket den er. Så først lyder og mærkes det som
om at bilen ikke er sat i gear og dernæst som om der fires voldsomt på
koblingen.
Desuden synes jeg at den lugter mere varm fra motorrummet end den plejer.

Hvad kan det være - koblingen? gearkassen?

Mange varme hilsner fra
Gabrielle

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-06-04 20:56

"Gaby" <sunshinespirit(FJERNDETTE)@tdcspace.dk> skrev

> [...]
> koblingen.
> Desuden synes jeg at den lugter mere varm fra motorrummet end den plejer.

Ja!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 01-06-04 21:17

"Gaby" <sunshinespirit(FJERNDETTE)@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Desuden synes jeg at den lugter mere varm fra motorrummet end den plejer.
>
> Hvad kan det være - koblingen? gearkassen?

Som Uffe præcist men kort antyder er det sandsynligvis koblingen der er
slidt op, i bedste fald en justering af koblingskablet (med mindre den har
hydraulisk kobling).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-06-04 12:26

Kim Kristensen wrote:
> [...]
> slidt op, i bedste fald en justering af koblingskablet (med mindre den har

Det mener jeg ikke den har.
Prøv at få det justeret.

Ellers koster en ny kobling ikke en bondegård hos et af
samlebåndsstederne (fex agl).

--
Roberto Saldo

Fra : Tackleberry

Dato : 02-06-04 12:15

> [...]
> Desuden synes jeg at den lugter mere varm fra motorrummet end den plejer.
>
> Hvad kan det være - koblingen? gearkassen?

Problemet står beskrevet bagpå bilen.
Du forventer vel ikke, at en opel corsa med 13 år på bagen er uden
problemer?
Jeg vil gætte på, at den er slidt ned.
Måske virker olielampen ikke...
Løsning på problemet:
Køb dig en ny bil.

Kan godt være, at du finder mit indlæg stødende, men det er altså min
mening.

Tacklebery.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-06-04 12:23

Tackleberry wrote:
> [...]
> Løsning på problemet:
> Køb dig en ny bil.
>
> Kan godt være, at du finder mit indlæg stødende, men det er altså min

Det her er ikke en gruppe hvor anonyme galninge kan få luft for deres
indeklemte problemer, det er en gruppe hvor man kan spørge hvis man
har brug for det.

--
Roberto Saldo

Fra : ///JJ

Dato : 02-06-04 12:31

Tackleberry wrote:
> [...]
>
> Problemet står beskrevet bagpå bilen.
> Du forventer vel ikke, at en opel corsa med 13 år på bagen er uden

Okay, du får i hvert fald mig provokeret
Jeg tror ikk han forventer at hans ældre bil for altid er uden problemer,
men han spørger hvad han skal gøre for at slippe af med sit problem.
Min bil er fra 1989 og kører perfekt - fejler intet og jeg forventer at have
den i mindst 6 år endnu!

///JJ
E30 320i

Fra : Tackleberry

Dato : 02-06-04 12:39

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men han spørger hvad han skal gøre for at slippe af med sit problem.
> Min bil er fra 1989 og kører perfekt - fejler intet og jeg forventer at

Der er også pokker til forskel på en corsa og så en BMW 320, hvis det er din
bil som er beskrevet i din sig.

Fra : ///JJ

Dato : 02-06-04 12:48

Tackleberry wrote:
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der er også pokker til forskel på en corsa og så en BMW 320, hvis det
> er din bil som er beskrevet i din sig.

Jow jow (ingen argument der), men seriøst - før havde jeg en '87 Opel Kadett
E og den kører sgu stadig rundt et sted i Århus - også uden problemer. Gamle
biler kan altså godt køre, og de er oftest sjovere at arbejde med end nye,
hvis man er lidt gør-det-selv-glad.

///JJ

Fra : Tackleberry

Dato : 02-06-04 12:56

> [...]
Gamle
> biler kan altså godt køre, og de er oftest sjovere at arbejde med end nye,

Nååååhh, Gør_det_selv_folket...
Jo dem har jeg set...
Gerne når de har kvajet sig..og så kommer de på TV og fremstiller sine
manglende færdigheder.

Nu så jeg lige lidt TV for nylig, hvor en "Brian" havde udstyret sin Opel
med et stereoanlæg til ikke mindre end 410.000 kr.
Bilens værdi alene lå på ca 100.000 kr, og den så ikke ud af noget særligt.
Desværre var den ødelagt af en grim spoiler og tonede bagruder.

Og når bilen ikke længere kører, så er det godt, at han kan sidde og se en
musikvideo på DVD´en, medens han venter på Falck. :0)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-06-04 20:14

Tackleberry wrote:
> [...]
>
> Nååååhh, Gør_det_selv_folket...
> Jo dem har jeg set...
> Gerne når de har kvajet sig..og så kommer de på TV og fremstiller sine

Ja det behov har du da ikke du klarer dig fint uden at komme i TV Mr anonym.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-06-04 16:36

"Tackleberry" <COP@academy.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Løsning på problemet:
> Køb dig en ny bil.
>
> Kan godt være, at du finder mit indlæg stødende, men det er altså min

Du aner sgu da ikke en skid om hvad du snakker om. Det er helt klart
koblingen der er udslidt og skal skiftes. Den kan du få for omkring en
tudse. Det tager ca. en 1/2 time at skifte den. Det skrotter man sgu da ikke
en bil for. I så fald skulle du nok holde dig til mærket Matchbox.

MVH Niels

Fra : Tackleberry

Dato : 03-06-04 18:32

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> en bil for. I så fald skulle du nok holde dig til mærket Matchbox.

Det bliver min Vette ked af at høre..

Fra : Olesen

Dato : 03-06-04 18:44

> Det bliver min Vette ked af at høre..

Min gamle nabo havde en 'vette,
en Vauxhall Chevette, og den
var heller ikke for pålidelig...;op

Fra : Tackleberry

Dato : 03-06-04 19:05

> "Tackleberry" <COP@academy.com> skrev i en meddelelse

> Min gamle nabo havde en 'vette,
> en Vauxhall Chevette, og den
> var heller ikke for pålidelig...;op

;0)

Fra : Fam. Olsen

Dato : 04-06-04 12:12

> Min gamle nabo havde en 'vette,
> en Vauxhall Chevette, og den
> var heller ikke for pålidelig...;op

LOOOOOL

MVH Niels

Fra : Fam. Olsen

Dato : 04-06-04 12:11

"Tackleberry" <COP@academy.com> skrev i en meddelelse

> Det bliver min Vette ked af at høre..

Så må du jo forsøge at trøste den. Prøv med en slikkepind eller tudekiks.

MVH Niels

Fra : Casper Bang

Dato : 04-06-04 11:27

> [...]
ikke
> en bil for. I så fald skulle du nok holde dig til mærket Matchbox.

Hmm... på min gamle BXer fik jeg af vide at det ville koste minimum 4K at få
skiftet en kobling = bilen blev skrottet (well solgt, but still).

Fra : Fam. Olsen

Dato : 04-06-04 12:18

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40c04e75$0$789$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> ikke
>
> Hmm... på min gamle BXer fik jeg af vide at det ville koste minimum 4K at

> skiftet en kobling = bilen blev skrottet (well solgt, but still).

Hmmm selv. Nu er der i dette tilfælde jo ikke tale om en BXer, men en Opel
Corsa, så man kan ikke rigtig sammenligne de 2 biler. Hvor lang tid det
tager og hvad delene koster til en Citroen ved jeg ikke, men jeg ved hvad
det koster til en Opel. Jeg kender også fremgangsåden på en Opel. Da man
ikke skal have gearkassen ned kan det gøres på ca. 1/2 time. Ok så skal man
nok have prøvet det før, men første gang man prøver kan det gøres på ca 1- 1
1/2 time. Og så har man god tid.

MVH Niels

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-06-04 20:09

Tackleberry wrote:
> [...]
> Løsning på problemet:
> Køb dig en ny bil.
>
> Kan godt være, at du finder mit indlæg stødende, men det er altså min

Hvis ikke Gaby gør vil jeg sige det på den måde.

Spørgsmålet var ikke hvem der kunne regne alderen på Gaby's bil ud, men
derimod om svar på et problem som Gaby ikke selv umiddelbart havde.

Så i lyset heraf synes jeg ikke blot at dit indlæg i tråden upassende, men
direkte flabet, grænsende til ubehøvlet.

Du må tro hvad du vil om mig, men sart - nej aldrig, men respektere og svare
andre mennesker ordentlig er jeg lykkelig for at mine forældre har lært mig.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg