Starter på Escort
Fra : Ole Laursen

Dato : 01-06-04 15:56

Hej gruppe!

Jeg har netop været ude og køre en tur, parkerer bilen og da jeg kommer
tilbage vil bilen ikke starte. Det lyder som om starten bare "klikker". Jeg
prøver flere gange, men der sker intet. Jeg får hjælp af en flink mand, som
hjælper mig med at skubbe den igang. Straks herefter kører jeg til
mekanikeren og slukker motoren. Jeg prøver at starte moteren igen - ingen
problemer. Jeg prøver flere gange inden for de næste 15. min - den starter
hver gang! Nu er jeg så kommet hjem, jeg valgte ikke at snakke med
mekanikeren i denne omgang. Er det så starteren der er defekt, eller hva'?
Bilen er en Escort '94 1.6 med 93.000 km på bagen.

MVH
Ole Laursen

Fra : Olesen

Dato : 01-06-04 16:06

"Ole Laursen" <nej@nej.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
> mekanikeren i denne omgang. Er det så starteren der er defekt, eller hva'?
> Bilen er en Escort '94 1.6 med 93.000 km på bagen.

Ja, din starter har nået alderen, hvor den kan sætte sig pga.
slid.

Ny starter, eller rensning skal nok til.
Nogle snakker om slidte kul også, men
træls er det.

Sku det ske du holder en sted og ikke kan
komme igang, så prøv at gi starteren en dunk
af en hammer, skruetrækker ell. lign. Det kan hjælpe.
Ellers skal du blot prøve med jævne mellemrum, for
pludselig er den der..)

Fra : bme

Dato : 01-06-04 16:09

"Er det så starteren der er defekt, eller hva'?
> Bilen er en Escort '94 1.6 med 93.000 km på bagen.

Det lyder som om din starter er på vej til at lade livet. Det kan enten ske
imorgen, eller om mange tusinde km - afhængig af hvor heldig/uheldig du er.

Hvis den hænger igen, så prøv at sætte den i 3, 4 eller 5. gear og skub lidt
frem og tilbage med bilen - det hjælper sommetider.

Andre gange skal den lige have et velrettet slag med en hammer.

/bo

Fra : Ole Laursen

Dato : 02-06-04 09:04

> Bilen er en Escort '94 1.6 med 93.000 km på bagen.
>
> MVH
> Ole Laursen

Tak for jeres svar! Lige et tillægsspørgsmål: Hvor lang tid vil I tro det
tager en mekker at skifte starteren?

MVH
Ole Laursen

Fra : Olesen

Dato : 02-06-04 09:10

> Tak for jeres svar! Lige et tillægsspørgsmål: Hvor lang tid vil I tro det
> tager en mekker at skifte starteren?

max 1.5 time...sikkert kun 1 time...på regningen..